دلایل عدم گسترش تعداد رشته‌های المپیاد دانشجویی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- دکتر ابراهیم خدایی مشکل بودجه و تعداد کم دانشجویان را مهمترین دلایل عدم گسترش تعداد رشته‌های المپیاد علمی دانشجویی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشنهاد خود را برای گسترش رشته‌های المپیاد علمی دانشجویی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده‌ایم گفت: اصل المپیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده اما عدم گسترش آن به دلیل مشکلات بودجه‌ای و همچنین تعداد کم شرکت کنندگان در رشته‌های دیگر است.

وی افزود: ۱۷ رشته‌ای که در این المپیاد مورد رقابت قرار گرفت، بالاترین شرکت‌کننده‌ها را داشت البته اگر برای سال آینده بودجه لازم تامین شود، برای رشته‌های دیگر نیز برگزار می‌کنیم.

خدایی در پاسخ به اینکه چه رشته‌هایی در صورت تامین بودجه برای سال آینده به المپیاد اضافه خواهند شد، اظهار کرد: در این زمینه باید کار کارشناسی انجام شود و قاعدتا رشته‌هایی که بیشترین متقاضی و داوطلب را داشته باشند در دستورکار قرار خواهند گرفت.

رییس سازمان سنجش با اشاره به آغاز رقابت ۷۹۱ دانشجو در ۱۷ رشته در هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور تصریح کرد: این دانشجویان به دو شیوه متمرکز و نیمه متمرکز انتخاب شده‌اند که در شیوه متمرکز ۱۵ نفر اول رشته‌های کارشناسی ارشد و در شیوه نیمه متمرکز ۵۸۳ نفر از هشت قطب دانشگاهی انتخاب شده‌اند که البته در رشته‌های ریاضی و شیمی این داوطلبان برای رقابت‌های بین المللی انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه نتایج تمامی رشته‌ها به جز ریاضی و شیمی در اواسط شهریور ماه اعلام خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه داوطلبان رشته‌های ریاضی و شیمی از ۲۱ تا ۲۴ مرداد در اصفهان با هفت کشور خارجی رقابت بین المللی خواهند داشت نتایج این رشته‌ها در نیمه اول مردادماه اعلام می‌شود.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.