دلایل فرار دختران از خانه چیست؟/چند راه برای پیشگیری

فروردین ۱۴۰۳

یک آسیب شناس اجتماعی بر این عقیده است که فرار از منزل پاسخ و عکس العمل فیزیکی ای است که شخص در مواجهه با اختلافات و اتفاقات رفتاری – خانوادگی اعضای خانواده یا فضای خارج از خود نشان می دهد.

ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به عکس العمل اشخاص در تقابل با مسائل خارج از منزل اعم از مادی و معنوی اظهار داشت: این واکنش ممکن است به صورت فرار از منزل و فاصله گرفتن از دیگر اعضای خانواده مبدل گردد تا بدین وسیله از باران نکوهش ها و سرزنش های اهل منزل که احتمال دارد صورت ها و شدت های مختلفی داشته باشد در امان باشند.

وی در ادامه به ذکر سبب های مختلف فرار از منزل پرداخت و گفت: خانواده های دارای والدین معتاد، فرزندان طلاق، خانواده های دارای ناپدری یا نامادری، روابط عاطفی و عشقی و همچنین تنبیهات شدید و تهدید دختران به ازدواج اجباری از سبب های فرار از منزل می باشند.

ابهری در خصوص پیشگیری از این معضل مهم ترین عوامل را آموزش خانواده ها و بالا بردن سطح آگاهی های آن ها به وسیله منابع سمعی- بصری و از جمله صدا و سیما و بعد از آن استمداد و یاری جستن اشخاص از مراکز مشاوره خانواده و جوانان ذکر کرد.

وی همچنین اظهار داشت: روشهای دیگری که در سطح برنامه های بهزیستی مد نظر است حمایت های فکری، معنوی و مالی از خانواده های تک سرپرست، بدسرپرست و زن سرپرست می باشد و در کنار آن حمایت های فرهنگی و مالی از اشخاصی که سلامت روحی آنان به خطر افتاده به ویژه دختران آسیب دیده رفتاری است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.