دلایل ساختگی اسرائیل برای حمله به ایران

افسر پیشین سیا: دلایل اسرائیل برای حمله به ایران ساختگی است

کیهان:

فیلیپ جرالدی، تمام دلایل اسرائیل برای حمله به ایران را ساختگی دانست و نوشت: ایران قصد حمله نظامی به هیچ کشوری نداشته، سلاح هسته ای در اختیار ندارد و هیچ کشوری را به حمله نظامی تهدید نکرده است.
به گزارش فارس، «آنتی وار» در مقاله ای تحلیلی به قلم «فیلیپ جرالدی» می نویسد: با آغاز ماه سپتامبر و کوچ پرستوها از «گاپسترانو»، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می کند، این در حالی است که این رژیم به بیشتر قوانین این سازمان پایبند نیست. موضوع فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی از موضوعات مهم این نشست در سال گذشته بود. گفتنی است که اسرائیل همواره با تشکیل کشور مستقل فلسطینی مخالفت کرده است. در سال جاری، موضوع ایران مهمترین موضوع این نشست خواهد بود. قرار است نتانیاهو در سخنرانی خود به طرح مسایل مهمی درباره ایران و تهدید صلح و امنیت جهانی بپردازد.
این افسر پیشین سیا در گزارش خود آورده است: تاکنون در مورد دیدار نتانیاهو با باراک اوباما و میت رامنی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، خبری منتشر نشده است. با توجه به شرایط موجود، احتمال دیدار نتانیاهو با اوباما و رامنی زیاد به نظر می رسد؛ چرا که نتانیاهو، به خوبی از شرایط حساس به وجود آمده آگاهی داشته و قصد دارد از آن به نحو احسن استفاده کند. در این راستا، رامنی به نتانیاهو وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات، با انتقال سفارت آمریکا به «بیت المقدس» موافقت خواهد کرد. در صورت تحقق این امر، آمریکا نخستین کشوری خواهد بود که در شهری مورد مناقشه اقدام به تاسیس سفارت می کند اما بعید به نظر می رسد که اسرائیل تنها به گرفتن این امتیازات اکتفا کند. به اعتقاد کارشناسان، این رژیم به کمتر از جنگ با ایران رضایت نخواهد داد. شایان ذکر است که اسرائیل انتظار دارد که آمریکا در جنگ با ایران از این رژیم حمایت کند.
ادعای پوچ
فیلیپ جرالدی با بیان اینکه ادعاهای مقامات صهیونیستی نسبت به فعالیت های هسته ای ایران مبنی بر تولید سلاح هسته ای ادعای پوچ است، در گزارش خود آورده است: برخی مطبوعات اسرائیل همواره با انتشار مطالبی در مورد تحریم های اعمال شده بر ضد ایران و مذاکرات ۱+۵ با تهران (در بحث فعالیت هسته ای)، از اهداف نتانیاهو حمایت کرده اند. در این راستا، مقامات اسرائیل و رسانه های غربی وابسته به آنان می گویند از آنجایی که تهران تاکنون حاضر به توقف غنی سازی اورانیوم نشده، نتیجه می گیریم که تحریم ها کوچکترین تاثیری بر ایران نداشته است. جامعه جهانی (بجز اسرائیل) استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را حق مسلم ایران می داند. گفتنی است که ایران معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها از تاسیسات اتمی ایران بازدید کرده و در گزارش های خود به عدم انحراف برنامه هسته ای تهران از مسیر قانونی اشاره کرده اند. دلیل مخالفت اسرائیل با غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت هسته ای (و حتی تامین آن از خارج) آن است که مدعی است این اقدامات نهایتا ایران را در مسیر تولید سلاح هسته ای قرار می دهد. اتخاذ این موضع از جانب اسرائیل اندکی عجیب به نظر می رسد؛ چرا که هم اکنون کشورهایی مانند مصر، ترکیه و عربستان سعودی دانش فنی لازم برای غنی سازی و تولید سوخت هسته ای را در اختیار دارند. این اظهارات مقامات اسرائیلی در شرایطی صورت می گیرد که سیا و موساد اعلام کرده اند که ایران قصد تولید بمب هسته ای را ندارد.
آنتی وار در گزارش خود به اصرار مقامات صهیونیستی بر تحقق گزینه نظامی به عنوان تنها راه حل در قبال ایران اشاره کرده و در ادامه نوشته است: اسرائیل تمایل دارد که آمریکا به عدم تاثیرگذاری تحریم ها و شکست مذاکرات ۱+۵ با ایران اذعان کند تا از این طریق، تهران را مسئول شکست گفت وگوها و مقصر اصلی این ماجرا معرفی کرده و زمینه حمله نظامی به این کشور را فراهم سازد بنابراین در صورت بروز چنین شرایطی اگر ایران همچنان بر خواست خود اصرار ورزد، تنها راه حل مقابله با جمهوری اسلامی، جنگ خواهد بود. با این وجود، دیدگاه آمریکا در مورد اثرگذاری تحریم ها و نتیجه مذاکرات همچنان مبهم است. در حالی که دولت اوباما دستیابی ایران به سلاح اتمی را خطر قرمز آمریکا در قبال ایران دانسته، رامنی و کنگره از توانایی تولید این سلاح ها به عنوان خط قرمز واشنگتن یاد می کنند. با توجه به اینکه ایران هم اکنون این توانایی را دارد، می توان نتیجه گرفت که تهران از این خط رد شده است. از سوی دیگر، دیدگاه اوباما در قبال پرونده هسته ای ایران، به دیدگاه کنگره و جمهوری خواهان نزدیک تر است. رد پیشنهاد تولید سوخت هسته ای در خارج از ایران از سوی اوباما، بیانگر این نکته است که او مذاکرات با ایران را جدی نگرفته است.
سوء استفاده صهیونیست ها از فضای انتخاباتی آمریکا
این افسر پیشین سیا به سوء استفاده صهیونیست ها از فضای انتخاباتی آمریکا اشاره کرده و نوشته است؛ با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شرایط حساس به وجود آمده، اسرائیل قصد دارد واشنگتن را متقاعد به همراهی تل آویو در جنگ با بزرگترین دشمن خود کند. از این رو، نتانیاهو در جریان دیدار با اوباما و رامنی سعی خواهد کرد آنان را وادار به بیان این نکته کند که هر نوع تحریم و مذاکره با ایران بی اثر است. در صورت عدم پذیرش خواسته های نتانیاهو از سوی اوباما، ممکن است وی اوباما را (در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری) به حمله به ایران تهدید کند و یا با استفاده از دوستان خود در «آی پک» و رسانه ها، از رامنی حمایت کند.
پذیرش ادعاهای نتانیاهو یعنی معامله با شیطان
افسر پیشین سیا با بیان اینکه حمله به ایران کاملا غیرقانونی است در مقاله خود آورده است؛ پذیرش خواسته های نتانیاهو از جانب رامنی و اوباما، به مثابه معامله با شیطان است. براساس قوانین بین المللی، تمامی دلایل ارائه شده برای حمله به ایران کاملا ساختگی و غیرقانونی است؛ چرا که ایران قصد حمله نظامی به هیچ کشوری را نداشته، سلاح هسته ای در اختیار ندارد و هیچ کشوری را تهدید به حمله نظامی نکرده است. در ادامه سریال دروغ های نتانیاهو، وی درصدد است تا از نیروهای مسلح ابرقدرت جهان، به عنوان ابزار سیاست خارجی خود استفاده کند. در قبال تمامی این اقدامات آمریکا، نتانیاهو از ایجاد جنجال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرهیز خواهد کرد. گفتنی است که تصمیم آمریکا برای جنگ یا صلح بر دولت این کشور تاثیر می گذارد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.