دلایل شاه‌آبادی برای نبودن ارکستر ملی ایران در جشنواره موسیقی فجر

۲۶ام بهمن ،

معاون اموری هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تازهترین اظهارات خود را دربارهٔ عدم حضور ارکستر ملی ایران در جشنواره موسیقی فجر ارائه داد.

حمید شاه‌آبادی که در اولین روز جشنواره موسیقی فجر در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما حضور ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر بود که به سرانجام رسید و فعالیت مجدد ارکستر ملی هم در دستور کار است.

او ادامه داد: اگر فرصتی ایجاد شود، در روزهای آینده هم شاهد اجرای ارکستر ملی خواهیم بود اما همان‌طور که اعلام شده بود، برنامه جدی ما مراحل تشکیل پرونده، آزمون ورودی و آزمون عملی برای ارکستر ملی است که آغاز تازهی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کاری را خام و ناپخته انجام دهیم.

وی افزود: نوازندگان باید سالی یکبار به روز شوند. این کار در مورد ارکسترسمفونیک به خاطر قدمتی که دارد، بهتر انجام شد و در مورد ارکستر ملی هم باید انجام شود. اگر فرصتی ایجاد شود، در اسفند ماه ارکستر ملی هم اجرایی را به روی صحنه خواهد برد و در غیر این صورت عجله‌ای نداریم که کار به صورت غیر عرفه‌ای انجام شود.

معاون امور هنری اضافه کرد: هدف این است که بهترین اشخاص به ارکسترهای ما بپیوندند و به این منظور باید فرآیندی طی شود. به هر حال ساماندهی ارکسترها تا پایان سال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.