دلایل عدم عرضه بنزین سوپر در بعضی جایگاه‌ها/ حذف تدریجی بنزین سوپر

۱۳م اسفند ،

مسوولان پخش و عرضه فرآورده‌های نفتی دلایل عدم عرضه بنزین سوپر در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت را تشریح کردند.

به گزارش Consbank، داوود عرب علی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که این شرکت مشکلی برای تامین بنزین سوپر ندارد خاطرنشان کرد که مساله نبود بنزین سوپر در بعضی از جایگاه‌ها به زودی حل خواهد شد.

وی سبب عدم عرضه بنزین در بعضی جایگاه‌ها را ورود بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ به چرخه عرضه دانست واظهار کرد: اگرچه تصمیمی مبنی بر حذف بنزین سوپر نداریم اما با توجه به استقبال مردم از بنزین یورو ۴ و ۵ به سبب کیفیت بالای آن به مرور مصرف بنزین سوپر کاهش خواهد یافت.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر این‌که در مورد جایگزین کردن بنزین سوپر با بنزین یورو ۴ و ۵ هیچ‌گونه مذاکراتی تاکنون صورت نگرفته است، یادآور شد: مصرف‌کننده براساس نیاز موتور خودرو، نسبت به انتخاب بنزین معمولی یا سوپر اقدام می‌کند.

جایگاه‌داران: بنزین سوپر صرفه اقتصادی ندارد

همچنین بیژن حاج محمدرضا رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت نداشتن صرفه اقتصادی فروش بنزین سوپر برای جایگاه‌داران را سبب عدم عرضه این نوع بنزین دانست و گفت: هزینه تبخیر بنزین سوپر در مخازن جایگاه‌ها از سود فروش آن بسیار بیشتر است. به همین سبب بعضی از جایگاه‌داران در خواست تغییر عرضه فرآورده را داده‌اند.

وی با اشاره به این‌که دو سه ماه پیش شاید در تامین بنزین سوپر مشکلاتی بوجود آمده بود گفت: اما اکنون مشکلی در تامین این فرآورده وجود ندارد و نبود بنزین سوپر در بعضی جایگاه‌ها به سبب درخواست جایگاه‌داران برای تغییر فروش فرآورده است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.