دلایل نوسان قیمت ارز+جدیدترین قیمت‌ها

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک کارشناس امور پولی و بازار گفت: کاهش قیمت ارز در چند روز قبل کاملا هیجانی بوده و امروز بعد از کاهش قیمت دلار به زیر ۳۰۰۰ تومان قیمت آن دچار افزایش احساسی شد.

میرکاظم فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کاهش قیمت دلار به کمتر از ۳۰۰۰ تومان به سبب پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بوده که پیروزی این جبهه امید و خوش‌بینی مردم را به اقتصاد پویا و کارآمد افزایش داده است.

وی ادامه داد: کاهش موقتی قیمت ارز در هفته قبل سبب شد تا انتظار مردم از کاهش قیمت‌ها افزایش پیدا کند و این هفته مردم به سبب ترس از کاهش بیشتر قیمت، دلار و طلاهای خود را که در خانه نگهداری کرده بودند برای فروش به بازار آوردند.

این کارشناس امور پولی و بانکی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ دلار برای رسیدن به ۲۶۰۰ تومان باید یک افزایش قیمت ۳۳۰۰ تومانی را حس کند و از آن به بعد قیمت دلار دوباره در سراشیبی قرار گیرد.

فاطمی افزود: افزایش و کاهش قیمت ارز بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کاملا احساسی بوده و هیچ پشتوانه اقتصادی سیاسی نداشته است.

او در پاسخ به این سوال که چرا قیمت دلار از ۲۹۳۰ تومان به ۳۰۷۰ تومان در حال حاضر رسیده است گفت: تقاضای بسیار در چند ساعت قبل برای خرید دلار ۲۹۰۰ تومانی سبب شد قیمت دلار به ۳۰۷۰ تومان برسد.

این کارشناس امور پولی و بانکی تصریح کرد: همیشه دلار در لحظه کاهش قیمت کمی با افزایش قیمت مواجه می‌شود و انتظار می‌رود قیمت دلار در چند روز آینده به ۳۳۰۰ تومان برسد.

فاطمی یادآور شد: امروز جای عرضه و تقاضاکنندگان دلار چندین بار جابجا شد به صورتی که در ساعات اولیه‌ی روز عرضه از سوی مردم بسیار و تقاضا از سوی صرافان بسیار کم بود که به یکباره در یکی دو ساعت اخیر صرافان متقاضی خرید دلار بوده‌اند و این تفکر را دارند که قیمت ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومانی برای دلار بسیار ایده‌آل است.

به گزارش ایسنا، در نوسانات اخیر قیمت دلار در لحظه ارسال خبر به ۳۱۵۰ تومان و یورو به ۴۲۵۰ تومان رسیده است، که این افزایش قیمت سبب افزایش قیمت طلای ۱۸ عیار به ۱۰۲ هزار و ۳۸۰ تومان شده است.

از سویی دیگر با نوسانات بازار قیمت سکه تمام طرح تازه یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۷۵ هزار تومان، نیم سکه ۵۶۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۴ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۰ هزار تومان است.

با بررسی قیمت‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در کنار نوسانات قیمت دلار که روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذار است، عرضه و تقاضا نیز تاثیر گذار است زیرا قیمت سکه تمام بیش از قیمت دیگر اقلام سکه همچون نیم و ربع دچار افزایش قیمت شده است.

لازم به ذکر است این تغییر قیمت‌ها در روز تعطیلی بورس‌های جهانی و ثبات اونس جهانی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.