دلایل گرانی خودرو به مجلس ارائه می گردد

این خبر امروز ۴ شنبه ۱۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

دلایل گرانی خودرو به مجلس ارائه می گردد

عصر خودرو : عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خودروهای داخلی گفت: از وزیر صنعت خواسته‌ایم تا در مورد دلایل این مسئله گزارش تفسیریی به مجلس ارائه کند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از فارس حسین فتاحی اظهار داشت: در مورد دلایل بالا رفتن بیش از حد قیمت خودرو جلساتی را با مسئولان وزارت صنعت داشته‌ایم و از غضنفری خواستیم تا گزارش تفسیریی در این مورد به مجلس ارائه کند.
وی ادامه داد: درست است که با افزایش نرخ ارز یکسری تغییرات را در قیمت همه شده خودروها ایجاد شده ولی در حال حاضر اختلاف بسیاری بین قیمت همه شده و قیمت فروش خودرو به مردم وجود دارد.
وی با تأکید بر لزوم ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: قیمت خودرو نباید بیش از اندازه افزایش یابد و قیمت‌ها باید در حد معقولی باشد تا به مردم فشاری وارد نشود.
فتاحی ابراز امیدواری نمود وزارت صنعت، بازار خودرو را ساماندهی کند و پاسخ قانع‌کننده‌ای در مورد وضعیت فعلی بازار برای مجلس داشته باشد.
وی تصریح نمود: در مورد خودروهای داخلی که بیشتر قطعات آنها تولید داخل است و ارزبری بسیاری ندارند نباید افزایش قیمت بالایی اتفاق بیفتد و قیمت فروش این محصولات باید در حد متعادلی حفظ شود.
وی با اشاره به تدوین قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو گفت: این قانون عملی نشده در حالی که تولید‌کنندگان برای رعایت حقوق مردم باید به یکسری اعتقادات پایبند باشند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دولت در صدد کاهش قیمت ارز است، گفت: بخشی از افزایش قیمت کالاها در بازار بی‌رویه اتفاق افتاده که این مسئله سبب تقویت دلالان و احتکار کالا شده است.
وی از مردم خواست تا گران‌فروشان را شناسایی نمایند و تأکید نمود دولت باید نظارت قویتری بر بازار در همه شهرها داشته باشد.
فتاحی با بیان اینکه دلال‌بازی در کشور سود بسیاری به همراه دارد، اظهار داشت: این مسئله در مورد محصولات کشاورزی نیز دیده می‌شود به طوری که قیمت فروش این نوع محصولات ۱۰ برابر قیمت خرید محصول از کشاورز است که برای حل این مشکلات باید دستگاه‌های نظارتی فعال باشند.

چهارشنبه ۱۷ آبان   ۱۴:۲۳

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.