دلسوزان واقعی،هرگز ازجایگاه نظام پزشکی برای اهداف سیاسی تلاش نمیکنند

۲۴م دیماه ،
ممتاز نیوز: جامعه پزشکی به خوبی می داند و بهتر است دست اندرکاران انتخابات نیز بدانند
که دلسوزان واقعی نظام پزشکی چه در عرصه دفاع از کشور و حضور در نبرد با
دشمن بعثی و مداوای مجروحان جنگ تحمیلی و چه در مدیریت حوزه سلامت کارنامه و
سابقه ای روشن داشته و هرگز از جایگاه خود در مدیریت نظام پزشکی برای
پیگیری اهداف سیاسی تلاش ننموده اند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن اسلامی پزشکان ، با پایان گرفتن مهلت ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات مدیره نظام پزشکی تهران و شهرستان ها، بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات های نظارت آغاز گردیده و به زودی مرحله اول آن به پایان خواهد رسید.

علیرغم سکوت خبری دست اندرکاران فعلی سازمان نظام پزشکی در مورد ثبت نام کاندیداها و تلاش در جهت ایجاد هراس از رد صلاحیت در بین اعضای جامعه پزشکی، استقبال همکاران مسئولیت پذیر قابل قبول و دلگرم کننده بود.

آنچه از این پس می تواند سبب حضور پرشور همکاران در انتخابات نظام پزشکی شده و نهادی کارآمد، مستقل و مدافع جامعه پزشکی را رقم بزند، نحوه برخورد هیات های نظارت و اجرایی با بررسی صلاحیت های داوطلبان و تلاش ایشان در برگزاری انتخاباتی سالم، عادلانه، پرشور و آزاد است.
متاسفانه تاخیر در آغاز پروژه انتخابات به نسبت دوره قبل و تغییر و تحولات مدیریتی در وزارت بهداشت و به تبع آن در مدیریت اجرایی انتخابات فرصتی را برای بعضی ایجاد کرده تا به فرار به جلو و اتهام زدن به رقیبان بر ادامه حضور غیرمفید و مسئله دار خود در بزرگترین نهاد صنفی جامعه پزشکی اصرار ورزند.

سازمان نظام پزشکی که می بایستی نهادی مستقل از دولت با اهداف مندرج در قانون و در جهت استیفای حقوق اعضای جامعه پزشکی و بیماران باشد، در طی سالیان اخیر از طرف مسئولان آن به شدت آلوده به سیاسی کاری و معامله گری های قدرت شده است.
امروز که در آستانه پایان دوره پنجم و انتخابات دوره تازه قرار گرفته ایم و مدیریت فعلی سازمان نظام پزشکی بایستی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در از دست دادن اختیارات نظام پزشکی، تنزل دادن جایگاه جامعه پزشکی کشور و بی اعتبار کردن بزرگترین نهاد صنفی کشور و مسایل و مشکلات مالی و غیرمالی متعدد باشد، تلاش می کند با قطبی کردن و سیاسی نشان دادن انتخابات، اذهان نهادهای حکومتی و امنیتی و هیات های نظارت را به سوی رقیبان انتخاباتی خود معطوف نموده و با نشان دادن آدرس غلط به اذهان عمومی، از پاسخگویی در قبال نقاط ضعف فوق الذکر و کوتاهی ها طفره رفته و باز هم بر ریاست این نهاد مهم و اثرگذار تکیه زند.

ما معتقدیم قاطبه اعضای جامعه پزشکی جدا از تعلقات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، به عنوان بالاترین گروه مرجع و مورد اعتماد مردم همواره به اعتلای کشور و نظام سلامت می اندیشند و با احساس مسئولیت طی سال های متمادی، چه در دوران سخت جنگ تحمیلی و چه در دوران اخیر که توام با فشارهای اقتصادی کمرشکن بوده همواره در کنار مردم محروم و دلسوز کشور بوده اند.
جامعه پزشکی به خوبی می داند و بهتر است دست اندرکاران انتخابات نیز بدانند که دلسوزان واقعی نظام پزشکی چه در عرصه دفاع از کشور و حضور در نبرد با دشمن بعثی و مداوای مجروحان جنگ تحمیلی و چه در مدیریت حوزه سلامت کارنامه و سابقه ای روشن داشته و هرگز از جایگاه خود در مدیریت نظام پزشکی برای پیگیری اهداف سیاسی تلاش ننموده اند.
حضور یک دوره مدیریت مستقل جناب آقای دکتر ایرج فاضل در دوران سازندگی و مسئولیت جناب آقای دکتر ظفرقندی در دوره ای که منجر به تغییرات موثر در قانون نظام پزشکی به نفع جامعه پزشکی گردید و عدم ورود به حوزه سیاست در این مدت شاهدی بر این مدعاست.
در پایان مصرانه از هیات های نظارت و دستگاه های موثر می خواهیم با رفتارهای منطبق بر قانون و عدم دخالت دادن سلایق سیاسی، فضا را برای حضور همه گرایش های فکری، اجرایی و مدیریتی باز نگه داشته و زمینه ساز انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری اعضای جامعه پزشکی شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.