دلیلی برای تمایل به غذا های چرب!

۰۲م آذر ،

استفاده از مواد غذایی پر‌چرب تهدیدی جدی برای سلامتی اشخاص است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛  مصرف غذاهای چرب و مضر روی ثبات احساسی انسان تاثیر سوء می‌گذارد و احتمال بروز اضطراب و افسردگی را تشدید می‌کند.

متخصصان تغذیه اخطار دادند خوردن غذای چرب نه تنها به جسم آسیب می‌رساند بلکه روی روان هم تاثیر سوء دارد.

استفاده از غذاهای پرچرب، یکی از علل ابتلا به سنگ‌های کیسه صفرا است. دکتر بابک رضایی افزود: کاهش وزن‌ ناگهانی، استفاده از داروهایی که حرکت کیسه صفرا را کُند می‌کند و تغذیه وریدی از دیگر علل زمینه‌ساز در بروز سنگ‌های صفرا است.

 مصرف غذاهایی که حاوی مقادیر بسیاری چربی اشباع شده می باشند مانند همبرگر، پنیر، بستنی و کره سبب بروز التهاب در سرتاسر بدن می‌شود که مغز هم از این قاعده مستثنی نیست. این التهاب در نهایت سبب ایجاد تغییراتی در مغز می‌شود که پیامد آن بروز تغییرات خلق منفی است.

هر چند مصرف غذاهای چرب در ابتدا ممکن است به دلیل طعم خاصی که دارد به شما احساس لذت بدهد اما این مواد غذایی معمولا اعتیاد‌آور می باشند و در نتیجه پس از مدتی و به ویژه اگر زیاد استفاده شود سبب افت خلق و افسردگی می‌شوند.

نکته:درواقع اسیدهای چرب غیرمفید موجود در این دسته از مواد غذایی پروتئین‌های موجود در مغز را دستخوش تغییر می‌کنند و این امر منجر به دگرگونی‌های احساسی می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.