دلیل ساخت مسکن مهر در اطراف تهران چه بود؟

۱۷اردیبهشت،

به گزارش Consbank، ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر در خصوص انتقاداتی که به ساخت و ساز مسکن مهر در شهرهای تازه مطرح می گردد، اظهارداشت: قوانین شهرسازی به ما اجازه بارگذاری کلان در شهرها را نمی دهد بنابراین سرریز جمعیتی تهران از سال های پیش برای پرند، هشتگرد و پردیس در نظرگرفته شده بود.

وی افزود: در این شهرهای تازه تعداد بسیاری از مردم از قبل ساکن بودند، بنابراین ساخت این شهرها در ۸ کلانشهر کشور از قبل پیش بینی شده بود و ما دخالتی در تعیین آنها نداشتیم به همین منظور مطالعات و نیاز سنجی های ساخت و ساز در شهرهای تازه در سال ۸۵ انجام گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهرهای تازه برای کنترل جمعیت کلانشهرها ساخته شده است، بیان کرد: برهمین اساس، ساخت مسکن مهر در شهرهای تازه در دستور کار قرار گرفت، ضمن آنکه تسهیلات دهی در بافت فرسوده شهری هم برای اشخاصی که تمایل به زندگی در شهر داشتند به اجرا رسید.

صومعلو به نرم افزار انتخاب مهندسان ناظر در پروژه های ساختمانی اشاره کرد و افزود: با اجرای این سامانه تمامی قوانین و مقررات و انتخاب مهندسان ناظر به یکدیگر لینک میشود تا به اندازه ظرفیت مهندسان به آنها پروژه داده شود.

به گفته وی ، مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان ها و طرح های شهرسازی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه بوسیله سازمان نظام مهندسی ساختمان بر تمامی این امور نظارت می کند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.