دلیل مسمومیت دانشجویان شیراز در هاله ابهام/ اعلام آخرین بررسی از مرکز بهداشت

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: مرکز بهداشت شهدای والفجر استان نظر خود را درباره مسمومیت ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه اعلام کرد.

دکتر غلامرضا رخشنده رو در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مشخص شدن نتیجه مسمویت ۱۵۰ نفر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه شیراز گفت: مرکز بهداشت شهدای والفجر استان در این خصوص، نامه‌ای به دانشگاه ارسال کرد که در این نامه به مواردی اشاره شده است.

وی ادامه داد: در بخشی از این نامه به آشپزخانه ارم دانشگاه اشاره شده که دستگاه پخت این آشپزخانه باید به تهویه مجهز شده و میزان روشنایی آن افزایش یابد.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز افزود: همچنین در بخش دیگری از این نامه عنوان شده، با توجه به عدم دسترسی به مواد غذایی مصرفی دانشجویان در روزهای قبل از بروز بیماری و اعلام مصرف انواع مواد غذای توسط دانشجویان نمی‌توان مصرف یک نوع غذا را عامل موضوع فوق دانست.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه نامه عنوان شده، در بررسی های صورت گرفته در مورد بیماران تا کنون نتیجه مثبتی از یک نوع پوتوژن بیماری زا به دست نیامده است.

رخشنده رو ادامه داد: خوشبختانه بعد از روز مذکور هیچ مورد جدیدی رخ نداده و همه امور تحت کنترل است.

به گزارش مهر، هفته سوم مهرماه سال جاری خبری مبنی بر مسمومیت ۱۵۰ نفر ازدانشجویان خوابگاههای  ۳ تا ۱۴ ارم دانشگاه شیراز پس از مصرف خوراک سوسیس که سلف سرویس دانشگاه برای آنها درنظر گرفته بود، مطرح شد که به دنبال آن سروکار این دانشجویان به بیمارستان کشیده شد. بیشتر این دانشجویان در بیمارستان شهید فقیهی بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

بعد از این اتفاق بررسی علل مسمویت توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شد ولی با گذشت یکی دو هفته از وقوع ماجرا هنوز علل مسمویت دانشجویان عنوان نشده و تنها موضوعی که مطرح شده این است که نتیجه مثبتی از یک نوع پوتوژن بیماری زا بدست نیامده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.