دل بوسکه: موفقیت فوتبال اسپانیا به دلیل آکادمی های جوانان است

به گزارش رویترز از کی یف، دل بوسکه افزود: اسپانیا در حال تجربه کردن دوره ای باورنکردنی و آماده به دست گرفتن رهبری فوتبال اروپاست.

وبسایت فدراسیون فوتبال اسپانیا به نقل از دل بوسکه افزود: موفقیت ما اتفاقی نیست و به بسیاری از چیزها از جمله ساختار فوتبال ما، آکادمی ها و کیفیت بالای مربیان وابسته است.

دل بوسکه افزود: باشگاه های اسپانیا خود را وقف آموزش نوجوانان کرده اند به گونه ای که برخی از آنان در سنین بسیار اندک برای بازی وارد تیم های خارجی می شوند.

به گفته وی، پیش از این ما باید برای بررسی آکادمی ها به فرانسه، روسیه و آلمان می رفتیم، اما اکنون بسیاری از این کشورها می آیند تا ببینند ما در اسپانیا چه می کنیم.

ترکیب احتمالی تیم اسپانیا برای مسابقه نهایی روز یکشنبه در کی یف در مقابل ایتالیا شامل ۶ بازیکن خواهد بود که از مدرسه جوانان بارسلونا هستند. پنج تن از آنان هنوز برای این باشگاه توپ می زنند و نفر ششم ‘خوردی آلبا’ است که قصد دارد از ‘والنسیا’ به این باشگاه بازگردد.

دل بوسکه افزود: اسپانیا بالاخره توانست دریابد چگونه تسلط باشگاه هایی مانند بارسلونا و ریل مادرید را در رقابت اروپایی در طول سال ها به دستیابی به موفقیت در سطح بین المللی تبدیل کند.

وی افزود: ما مساله پیچیده ایی را در ارتباط با اروپا پشت سر گذاشته ایم و اکنون در همان سطح کشورهای دیگر در همسایگی خود هستیم. ما در میان گروهی از نامزدها برای رهبری فوتبال اروپا قرار داریم.

مترجمام**۱۴۸۶**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۸۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.