دل بوسکه ‘ نسل بزرگ بازیکنان فوتبال’ اسپانیا را ستود

بازیکنان تیم ملی اسپانیا که به ‘ La Roja ‘ یا ‘ سرخ ها’ شهرت دارند نخستین تیم فوتبال دنیا شدند که در سه تورنمنت مهم بین المللی و به طور پیاپی به قهرمانی رسیدند.

به گزارش بی بی سی اسپورت، دل بوسکه گفت: ما درباره یک نسل عالی و بزرگ از بازیکنان فوتبال صحبت می کنیم. آنها می دانند در زمین چگونه با هم کار کند چون از سرزمینی برخاسته اند که به آنها بازی خوب را آموخته است. اکنون دوران طلایی فوتبال اسپانیا است.

سرمربی ۶۱ ساله افزود: بازیکنانی در تیم ما هستند که در خارج از اسپانیا بازی می کنند، چیزی که تا پیش از این غیرممکن به نظر می رسید. ما قبلا بازیکنانی که در خارج توپ بزنند نداشتیم ولی اکنون باشگاه های دیگر خواهان جذب بازیکنان ما هستند.

دل بوسکه گفت: کسب سه عنوان پی در پی قهرمانی تقریبا ناممکن است. من به بازیکنان تبریک می گویم. البته این هم درست است که در این بازی شانس با ما یار بود . همه عوامل برای قهرمانی ما دست به دست هم داده بودند ولی بازیکنان در مقابل حریفی سرسخت عملکردی فوق العاده داشتند.

سرمربی تیم ملی اسپانیا اضافه کرد: ما بازی خود را کردیم و هیچ عامل خارجی در بازی ما تاثیر نداشت. به شیوه بازی خود در سالهای اخیر وفادار بودیم . من واقعا نمی خواهم مربی یک تیم پیروز باشیم ؛ هدفم این است که یک مربی بازیکن ساز باشم . می خواهم بازیکنان را برای آینده آماده کنم.

اسپانیا با گل های ‘ داوید سیلوا’ ، ‘ خوردی آلبا’ ، ‘ فرناندو تورس’ و ‘ خوان ماتا’ بهترین عملکرد را در دیدار نهایی رقابت های یورو ۲۰۱۲ داشت . آنها با این گل ها نه تنها بر ایتالیای سرسخت غلبه کردند بلکه توانستند جامی را که چهار سال پیش در وین گرفته بودند بار دیگر از آن خود کنند.

در فاصله زمانی این دو دوره رقابت های اروپا ، سرخپوشان اسپانیا برای نخستین بار جام قهرمانی جهان را هم در آفریقای جنوبی بدست آوردند و خود را تا رده بهترین تیم دنیا بالا کشیدند.

پیروزی چهار بر صفر برابر ایتالیا یک تاثیر دیگر هم داشت و آن ، خط بطلان کشیدن بر همه انتقادهایی بود که از خط حمله تیم ملی اسپانیا و کنار گذاشتن شیوه بازی هجومی این تیم حکایت می کرد و این که دیگر بازی آنها تماشایی نیست.

‘ سسک فابرگاس’ به بی بی سی اسپورت گفت: احساس فوق العاده ای دارم. امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من بود.

فکر نمی کنم هنوز درک کنیم که چه به دست آورده ایم و چه کار کرده ایم. بعدا خواهیم فهمید. آیا ما کسل کننده ایم؟ آنها که ما را کسل کننده می دانند فکر نمی کنم از بازی فوتبال چیزی بفهمند.

‘ ایکر کاسیاس’ دروازه بان اسپانیا که با این پیروزی به صدمین پیروزی خود همراه با تیم ملی اسپانیا رسیده است ، گفت: همیشه انتقادهایی از ما خواهد بود ولی ما باید سطح بازی خود را بالاتر ببریم. همین اتفاق هم افتاد. چهار سال عالی را پشت سر گذاشتیم.

وی که تعداد بازی های ملی اش در اسپانیا به ۱۳۷ رسیده است، افزود: شاید فکر کنید پیروزی چهار بر صفر مقابل ایتالیا کار ساده ای است اما ما در این تورنمنت قدم به قدم پیش رفتیم تا به اینجا رسیدیم. کارمان دفاع واقعا خوب بود ولی برتری ما فقط در دفاع نبود. قابلیت های ما در خط حمله هم بالا است ولی وقتی هیچ گلی نخورده اید؛ حمله کردن برایتان آسان تر است.

کاپیتان تیم ملی اسپانیا گفت: برای فرناندو ( تورس) گل زدن واقعا اهمیت داشت. می دانم که فصل خوبی را سپری نکرده بود. او مشکلاتی داشت و نتوانست برای چلسی بازی کند.ولی هم مقابل ایرلند و هم به ایتالیا گل زد.

وی اضافه کرد: آیا ما بهترین هستیم؟ نمی دانم. فکر می کنیم باید روند پیروزی های خود را حفظ کنیم و باز هم جام های دیگری را تصاحب کنیم. اگر ۱۰ یا ۱۵ سال به همین روند ادامه بدهیم و آنگاه به پشت سرمان نگاه کنیم شاید بتوانیم بگوییم که واقعا خوب بودیم.

‘ آندرس اینیستا’ که بهترین بازیکن میدان شد یکی از چهار بازیکن تیم ملی اسپانیا است که در فتح هر سه جام مشارکت داشته است. دیگر بازیکنان کاسیاس، سرخیو راموس و ژاوی هستند.

هافبک بارسلونا گفت: خیلی خوب است که بهترین بازیکن میدان شوید ولی از آن مهم تر قهرمانی دوباره است. تیم عالی بازی کرد و هم بازیکنان در سطحی بالا بودند.

ورزشی ** ۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۸۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.