دمای بالای ۶۰ درجه در دهلران

از دست رفتن آب بدن به معنای از دست رفتن نمک های ضروری بدن مانند پتاسیم و سدیم است که نقش حساسی را در عملکرد ارگان هایی نظیر کلیه، مغز و قلب بازی می کنند.

در حالی که به اواسط فصل تابستان نزدیک می شویم ولی هوای استان ایلام روز به روز گرم تر می شود و دمای هوای شهرستان از ۶۰ درجه نیز عبور کرده است.

به گزارش مهر، طبیعی است که یکی از مهمترین خطرات موج گرما، افزایش ریسک از دست دادن آب بدن است.

قرار گرفتن مستقیم در زیر آفتاب موجب می شود تا هر ۱۰ دقیقه، بدن بیش از نیم گالن آب خود را از دست بدهد.

زمانی که بدن دچار کم آبی شود بیشتر در معرض عوارض گرمای زیاد قرار می گیرد، زیرا در این حالت غلظت خون بدن افزایش یافته و جریان آن کند شده و به سرعت سبب ایجاد اختلال در عملکرد ارگان های بدن می شود.

از دست رفتن آب بدن به معنای از دست رفتن نمک های ضروری بدن مانند پتاسیم و سدیم است که نقش حساسی را در عملکرد ارگان هایی نظیر کلیه، مغز و قلب بازی می کنند.

این روزها مردم شهرستان دهلران و بعضی از نقاط استان ایلام گرمای شدیدی را تحمل می کنند که این گرما در شهرستان دهلران شهر مرزی استان ایلام بیش از ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد.

در شهرستان دهلران به علت گرمای شدید حتی دو کولرگازی هم جوابگوی خانواده ها نیست و بیشتر مردم به علت تنگدستی و عدم توان خرید کولرگازی و پرداخت قبض برق با بیماریهای مختلفی از جمله گرمازدگی و سالک مواجه می شود.

دمای هوای دهلران در روز گذشته به ۵۱ درجه بالای صفر رسید و این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای مردم شهرستان شده است.

در کنار گرمای بالای هوا، گرد و غبار شدید هر روز فضای شهر دهلران را فرا می گیرد به طوری که مردم خانه نشین شده اند چراکه این آلودگی برای شهروندانی که دچار بیماری قلبی، ریوی و تنفسی هستند بسیار خطرناک است.

کارشناسان هواشناس استان ایلام اعلام کردند هوای بیشتر مناطق این استان از فردا تا اواخر هفته جاری بین دو تا سه درجه سانتیگراد گرم تر می شود که دمای هوا به سبب استقرار سامانه پر ارتفاع (شکل گیری الگوی حرارتی)‌ گرم تر می شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.