دمشق اسامی مزدوران خارجی کشته شده در این کشور را به سازمان ملل ارائه کرد

۰۲م آذر ،

دولت سوریه فهرستی متشکل از نام ۱۴۳ شهروند خارجی کشته شده در جریان درگیری با سربازان ارتش این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد به امید آنکه این سازمان حضور خارجی‌ها در سوریه را به عنوان مصداق تروریسم بین‌المللی اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دولت سوریه مدارکی متعلق به شهروندان ۱۹ کشور متفاوت را که در کنار نیروهای شورشی در این کشور جنگیده‌اند به سازمان ملل ارائه کرده است.

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه و سازمان ملل با نوشتن نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان تقاضا کرد که این سازمان فهرست مزدوران خارجی را به عنوان مدرک رسمی در دستور کار سازمان ملل در خصوص مبارزه با تروریسم ثبت کند.

شورای امنیت سازمان ملل هنوز به طور رسمی سوریه را به عنوان کشوری که با تروریسم بین‌المللی مقابله می‌کند به رسمیت نشناخته است.

ماه قبل میلادی نیز سوریه فهرست دیگری حاوی نام ۱۰۸ شهروند خارجی را به سازمان ملل تحویل داده بود. فهرست تازه شامل اسامی شهروندانی متعلق به ۱۹ کشور جهان از جمله افغانستان الجزایر، آذربایجان، چاد، مصر ،عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان، سودان، تونس، ترکیه، یمن و همین طور جمهوری چچن ترکیه است. این اشخاص متهم به پیوستن به شورشیان سوریه برای جنگ با دولت این کشور بوده‌اند.

از آنجا که چچن یک کشورمستقل نبوده و زیرمجموعه فدراسیون روسیه است این فهرست احتمالا شامل اسامی شهروندان روس نیز می‌شود . این فهرست حاوی اسامی اشخاصی است که از طریق مدارک شناسایی پیدا شده در جسدهای آنها تایید هویت شدند. بخش عمده مزدوران کشته شده در سوریه ظاهرا هنوز شناسایی نشده‌اند.

مقامات سوریه بارها مدعی شده‌اند تعداد بسیاری جنجگوی خارجی از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در میان شورشیان این کشور حضور دارند.

به گفته دمشق آنها از طریق ترکیه به داخل سوریه نفوذ کرده‌اند. تلویزیون دولتی سوریه در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی منتشر کرد و گفت که ارتش این کشور مزدوران وابسته به القاعده را از کشورهای مصر، لیبی، پاکستان، تونس و یمن دستگیر کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.