دمشق: این گروه‌های تروریستی می باشند که می‌خواهند از سلاح شیمیایی استفاده کنند

۱۹م آذر ،

sana-31.jpg

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل نسبت به اقدام گروه‌های تروریستی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه ملت سوریه اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، وزارت خارجه سوریه روز شنبه با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد: سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند و در صورتی که دولت سوریه به سلاح شیمیایی دست یابد تحت هیچ شرایطی از آن استفاده نخواهد کرد چرا که وظیفه دولت دفاع از ملت در مقابل گروه‌های تروریستی است که از سوی کشورهای شناخته شده و در راس آنها آمریکا حمایت می‌شوند.

این وزارتخانه همچنین در نامه ارسالی خود به شورای امنیت و سازمان ملل تاکید کرده است: دمشق هرگز از سلاح شیمیایی تحت هیچ شرایطی علیه مردم سوریه استفاده نخواهد کرد.

این اقدام وزارت خارجه دمشق در پی آن صورت گرفت که دولت آمریکا اخطارهایی را به مقامات سوریه در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور داد.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه بیانیه خود آورده است: چیزی که از انتشار یافتن این خبرها توسط رسانه‌ها ما را نگران می‌کند اقدام بعضی از کشورهایی است که از گروه‌های تروریستی و تروریست‌ها با ارائه سلاح‌های شیمیایی حمایت می‌کنند و در نهایت مدعی می باشند که این دولت سوریه است که اقدام به استفاده از این سلاح‌ها می‌کند. دولت آمریکا طی سال جاری میلادی بارها ادعاهایی را مطرح کرده مبنی بر احتمال اقدام دولت سوریه برای استفاده از سلاح شیمیایی و این به رغم آن است که دمشق بارها تاکید کرده اگر سلاح شیمیایی را به دست آورد به هیچ وجه علیه ملت خود استفاده نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: روزنامه یورت ترکیه پیشتر از اطلاعات و گزارش‌هایی پرده برداشت که نشان می‌داد گروه‌های القاعده در حال ساختن سلا‌ح‌های شیمیایی در مخفیگاهی در نزدکی شهر غازیانتپ ترکیه می باشند. این روزنامه همچنین پیشتر نیز اعلام کرده بود که القاعده با ساخت چنین سلاح‌هایی تهدید کرده است که از آنها علیه ملت و غیرنظامیان سوریه استفاده خواهد کرد. بنا به نوشته این روزنامه در بخش‌هایی از فیلم ویدئویی که توسط عوامل القاعده انتشار یافت القاعده که برای ساخت این گاز سمی شیمیایی تلاش می‌کند و اخطار داده شده که از این سلاح علیه مردم سوریه استفاده خواهد کرد. آنها روی دیواری به دو زبان انگلیسی و عربی این جمله را نوشته بودند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرده است: امکان ندارد که کشورهای خارجی از جمله آمریکا بتوانند با چنین خبرها رسانه‌ای و ناامیدکننده‌ای افکار عمومی جهان را که روز به روز و تدریجا به توطئه‌های دشمنان سوریه علیه این کشور به ویژه توطئه برای ضربه زدن به سوریه پی می‌برند منحرف کنند.

دولت سوریه پیشتر نیز مکررا اعلام کرده بود که سوریه در حال حاضر با توطئه‌ای روبه روست که هدف طراحان این توطئه مخدوش کردن چهره ملی سوریه و ضربه زدن به ثبات و امنیت آن است. دولت سوریه همچنین تلاش‌های کشورهای غربی برای دخالت در امور داخلی دمشق را محکوم و بعضی از شبکه‌های خبری را به تلاش برای تبلیغات مغرضانه علیه سوریه و ساخت فیلم‌های دروغین و شاهدان عینی ساختگی متهم کرده بود.

اخیرا شماری از کشورهای غربی نسبت به امکان استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه علیه ملت این کشور به شدت ابراز نگرانی کرده و به دولت سوریه در این خصوص اخطار داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.