دمشق: سخن گفتن از مذاکرات مشروط وقت تلف کردن است

۲۹ام بهمن ،

sana-36.jpg

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه طرح پیشنهادی بشار اسد نشان دهنده عزم دمشق برای آغاز مذاکرات است، عنوان داشت: تنها گزینه برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه آغاز عملیات سیاسی و مذاکرات ملی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلادی العراق، گفت: برای توقف خشونت‌ها سوریه یک گزینه بیشتر پیش‌رو ندارند و آن آغاز عملیات سیاسی و مذاکره ملی و نیز بازسازی ویرانه‌هایی است که در کشور ایجاد شده است.

الزعبی همچنین به طرح سه مرحله‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد و گفت: راهکار سیاسی که اسد برای بحران سوریه پیشنهاد داد، اراده رهبران سیاسی و دولت سوریه در این خصوص را نشان می‌دهد.

الزعبی همچنین عنوان داشت: ادعاهای مخالفان سوری در خارج از کشور برای مذاکره کذب محض و توهم است چرا که آنها از مذاکره مشروط سخن می‌گویند و کسی که خواهان مذاکره است نباید شرطی بگذارد، صحبت کردن از هر مذاکره مشروطی وقت تلف کردن است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه به طرح‌های پیشنهادی بعضی از مخالفان سوری در داخل این کشور اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در بردارنده ایده‌های بسیاری می باشند و وجه مشترک همه آنها تلاش برای آغاز مذاکرات ملی و حفظ منافع ملت سوریه می باشند.

وی افزود: مذاکره ملی بین دولت و سوریه نیست بلکه همه گروه‌های سیاسی و حاضر در سوریه می‌توانند یکی از طرفین حاضر در این مذاکرات باشند.

الزعبی دربارهٔ دعوت گروه‌های مسلح به مذاکرات ملی نیز گفت: ما اعلام می‌کنیم آماده‌ایم با آن دسته از گروه‌های مسلحی که سلاح‌هایشان را بر زمین گذاشته‌اند مذاکره کنیم.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه دربارهٔ ادعاهای مطرح شده از سوی بعضی از رسانه‌ها مبنی بر پیشروی گروه‌های مسلح مخالف در بیشتر مناطق سوریه گفت: اگر ادعاهای بعضی کشورها و رسانه‌های خارجی مبنی بر سلطه گروه‌های مسلح بر ۶۰ درصد از اراضی سوریه درست بود مطمئنا بیشتر از الان بر این مساله تمرکز می‌کردند اما باید بگویم این مساله کذب محض است.

این مسئول سوری در پایان دربارهٔ حمله اخیر رژیم صهیونیستی به یک مرکز مطالعات علمی در نزدیکی دمشق نیز گفت: این حمله در واقع واکنش اسرائیل به شکست گروه‌های تروریستی مسلح در تصرف این مرکز و پیروزی ارتش سوریه در رویارویی با این گروه‌ها بود به عبارت دیگر وقتی نمایندگان اسرائیل در این مساله شکست خوردند اسرائیل به شکل مستقیم این عملیات را آغاز کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.