دموکراسی واژه ابزاری در دست قدرت های زورگو است

رامین مهمان پرست روز پنج شنبه در جمع فعالان حقوق بشر اسلامی منطقه شمال غرب کشور، افزود: جای تاسف است که این کلمه به همراه مفاد مختلف حقوق بشر در نزد دولتمردان آمریکا و صهیونیستی به ابزاری برای فشارهای سیاسی با لحاظ منافع خود تبدیل شده و از آن استفاده های نادرست در سطح مختلف جهان به عمل می آید.

وی گفت: هم اکنون آمریکا و غرب از کشورهایی حمایت می کنند که حتی در طول حیات سیاسی خود یک دوره انتخابات برگزار نکرده اند، اما متحد غرب بوده و همواره سران این کشورها مورد حمایت هستند، در حالیکه با نظام جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از رای و نظر مردم بوده است، همیشه کینه ورزی و دشمنی می کنند و حتی در تعدادی از کشورها از دولت های کودتا پشتیبانی دارند.

مهمان پرست با اشاره به اعتراضات اخیر گسترده مردمی در لندن، واشنگتن و اتاوا، اظهار کرد: نقطه قابل توجه و جالب در این زمینه اظهارات مسوولان این کشورهاست که سرکوب مردم توسط پلیس را عین دموکراسی اعلام می کنند که این امر نشان می دهد هر جا منافع آنها ایجاب کند از دموکراسی دفاع و هر کجا این منافع دچار تزلزل شود، با آن مخالفت می کنند.

وی حقوق بشر را موضوعی مقدس و قابل احترام در همه کشورها و در میان ملت ها دانست که این امر جزء اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی به شمار می رود، چراکه معتقدیم بهترین شکل پیگیری آن از طریق دستورات الهی و آموزه های دین اسلام است.

مهمان پرست یاد آور شد: یکی از مفاد مهم و اصلی حقوق بشر، استفاده نکردن از سلاح های کشتار جمعی است که این موضوع آشکارا توسط آمریکا و قدرت های بزرگ در طول تاریخ نادیده گرفته شده که می تواند یکی از شاخص های مهم زیرپا نهادن حقوق بشر باشد.

وی اظهارکرد: در جهان امروز کسانی که مدعی اصلی حقوق بشر به شمار می روند، خودشان بزرگترین نقض کننده آن بوده و بر این موضوع نیز اصرار می ورزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مقابله با تروریسم را اقدامی خوب و منطقی عنوان کرد که در ظاهر همه از آن دفاع می کنند، اما آیا در واقع عزمی راسخ در جهان برای ریشه کن کردن آن وجود دارد؟

۷۲۳۶/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۲۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.