دموکراسی با خانه نشینی میسر نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، “خلیل المرزوق” عضو برجسته جمعی الوفاق بحرین گفت: محال است که  مردم در برابر سیاستهای سرکوبگرانه رژیم بحرین از پای درآیند.

وی افزود: زورگویی، عناد ورزی و توهم پیروزی که نزد حاکمان بحرین وجود دارد امکان موفقیت هر گونه راهکاری را از بین برده است.

المرزوق بیان کرد: مردمی که خواستار عدالت، برابری و امنیت برای همگان هستند بر سیاستهای سرکوبگرانه رژیم غلبه خواهند کرد.

وی افزود: تجربه های تبدیل زور به جامعه مدنی در بسیاری از جامعه ها در نقاط مختلف دنیا از جمله ایرلند و آفریقای جنوبی نتیجه داده است، اما این در صورتی است که رژیم خواستار حل بحران باشد.

از سوی دیگر “سید هادی الموسوی” رئیس بخش حقوق بشر و آزادی جمعیت الوفاق گفت: رژیم بحرین با آتش و گلوله نمی تواند مردم را فرمانبردار خود کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت صبر و حوصله افزود: تعجیل به خرج دادن از ویژگی های بازیگران سیاسی نیست، زیرا “نلسون ماندلا” یک ربع قرن در زندان به سر برد اما در نهایت پیروز شد.

از سوی دیگر “نبیل رجب” رئیس مرکز حقوق بشر بحرین گفت: دموکراسی در کشورهای حوزه خلیج فارس با هوشیاری و مبارزه مردمی میسر می شود و مردم این کشورها تفاوتی با مردم تونس و مصر ندارند و لایق عدالت و دموکراسی هستند.

وی افزود: مبارزه ملی برای رسیدن به آزادی و کرامت با در خانه ماندن و مبارزه در پشت رایانه میسر نمی شود، بلکه به شجاعت و تاوان دادن نیاز دارد.

نبیل رجب بیان کرد: رژیمی که مخالف تظاهرات مسالمت آمیز  در منامه و خارج آن است به کسانی که راه را بر مردم بسته اند اجازه تحرک می دهد.

وی افزود: رژیم کودتا علیه قانون اساسی را جرم می داند، اما ما هر اقدامی در این زمینه را حق خود می دانیم. زیرا قانون اساسی غیر مشروع است و کودتای پادشاه علیه ملت است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.