دموکراسی iبه سبک سلفی‌های مصر:با قانون اساسی موافقت نمایید iبه جهنم می‌روید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

یک مقام سیاسی سلفی مصر گفت کسانی که iبه پیش‌نویس قانون اساسی تازه این کشور که بر اساس احکام شریعت iبه عنوان فقه اصلی تدوین نشده است، رای مثبت دهند، iبه «جهنم» می‌روند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، العربیه نوشت: «عادل عفیفی» رئیس حزب سیاسی «الاصاله» در صفحه فیس‌بوکش نوشت: از خدا پیروی نمایید و پیش‌نویس قانون اساسی را رد نمایید؛ کسانی که این قانون اساسی را بپذیرند، «مرتد» می باشند.

این سیاستمدار سلفی مصری، افزود: اشخاصی که با پیش‌نویس قانون اساسی تازه که بر اساس احکام شریعت iبه عنوان فقه اصلی تدوین نشده است موافقت نمایند، مرتکب گناه شده‌اند و iبه جهنم می‌روند.

وی در ادامه می‌نویسد:  پذیرش قانونی که قوانین خدا را رد می‌کند ممنوع و یک گناه آشکار است.

سلفیان خواستار آن می باشند که جمله «اصول شریعت اسلامی» در این پیش‌نویس با جمله «حاکمیت شریعت» جایگزین شود.

آنها همچنین در نظر دارند جمعه آینده تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از قوانین شریعت اسلامی در میدان التحریر برپا نمایند.

پیش‌نویس قانون اساسی تازه مصر نه تنها نتوانسته است نظر سلفیان تندرو را iبه خود جلب کند بلکه iبه سبب ایجاد محدودیت‌های در زمینه آزادی مذهبی و حقوق زنان با مخالفت و انتقاد گسترده سکولارها و فعالان حقوق بشری در این کشور نیز مواجه شده است.

قرار است تدوین پیش نویس قانون اساسی تازه مصر تا ماه آینده میلادی iبه پایان برسد و پس از ۳۰ روز iبه رفراندوم عمومی گذاشته شود.

در یش‌نویس قانون اساسی تازه مصر آمده است: اسلام دین کشور مصر است؛ زبان عربی زبان رسمی مصر و قوانین شریعت از اصلی‌ترین منابع قانون‌گذاری است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.