دم‌خروس از “رادیو فردا” خارج آمد؛ حمایت آمریکا از جنایت سراوان

پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و افشای مستند ارتباط او با پایگاه‌های آمریکایی در منطقه که حاکی از پوشش‌های امنیتی این تروریست توسط آمریکایی‌ها بود، این‌بار تروریست‌های موسوم به جیش‌العدل که ۳آبان ۴۱نفر از مرزبانان را در سراوان به شهادت رساندند نیز علنا مورد حمایت رسانه‌های رسمی آمریکا قرار گرفته‌اند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، وطن امروز در روزنامه فردا(یکشنبه) تیتر اول خود را به موضوع “حمایت آمریکا از جنایت سروان” اختصاص داده و نوشت:

خود در پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و افشای مستند ارتباط او با پایگاه‌های آمریکایی در منطقه بویژه در افغانستان، پاکستان و قرقیزستان که حاکی از پوشش‌های امنیتی این تروریست توسط آمریکایی‌ها بود، این‌بار تروریست‌های موسوم به جیش‌العدل که ۳ آبان ۱۴ نفر از مرزبانان کشورمان را در سراوان به شهادت رساندند نیز علنا مورد حمایت رسانه‌های رسمی آمریکا قرار گرفته‌اند.

«رادیو فردا»، یکی از زیرمجموعه‌های نهاد اطلاع‌رسانی بین‌المللی ایالات متحده آمریکا در آستانه ۱۳ آبان در برنامه‌ای ویژه ضمن حمایت کامل از کشتار مرزبانان ایرانی در سراوان، گفت‌وگویی با رهبر گروهک تروریستی عامل این جنایت نیز انجام داد.

گزارشگر این رادیو در ابتدای برنامه ویژه خود تروریست‌های موسوم به جیش‌العدل را «معترضان سراوان» نامید و ترور ۱۴ مرزبان ایرانی توسط آنان را یک «حمله چریکی» و واکنش اعتراضی از سوی آنان دانست!


نمایی از تروریست های جیش العدل در ارتفاعات پاکستان

گزارشگر این رادیو در این برنامه گفت: سوم آبان گروه نظامی جیش‌العدل در «حرکتی اعتراضی» با حمله به یک پادگان نظامی در سراوان ۱۴ نفر از «مرزبانان جمهوری اسلامی» را از پای درآورد. این گزارشگر در ادامه، واکنش جمهوری اسلامی به این اقدام تروریستی را مورد حمله قرار داد و مدعی شد ۱۶ تروریست اعدامی در سراوان «زندانی‌های این استان» بوده‌اند!

در ادامه این برنامه و در کمال تعجب گزارشگر رادیو فردا اعلام کرد: عبدالرئوف ریگی، سخنگوی این گروهک تروریستی میهمان تلفنی این برنامه است! بخشی از گفت‌وگوی رادیو فردا با سخنگوی این گروهک تروریستی بدین شرح است:

رادیو فردا: آقای ریگی عملیات سراوان موفقیت‌آمیز بود؟

ریگی: بله. فعلا موفقیت‌آمیز بود. دشمن ضربه دید.

رادیو فردا: یک مقدار از جزئیات این «حرکت اعتراضی» را بگویید.

ریگی: این عملیات یکی از عملیات‌هایی بود که جیش‌العدل از یک سال قبل در بلوچستان آغاز کرد. طی یک سال اخیر بیش از ۲۰ عملیات در بلوچستان انجام دادیم ولی این یک عملیات بزرگ بود.

رادیو فردا: بین جیش‌العدل و آقای عبدالمالک ریگی که قبلا فعالیت‌های اعتراض‌آمیزی علیه حکومت ایران داشته ارتباطی وجود دارد یا نه؟ آیا شما دنباله‌رو اهداف آنها میباشید؟

ریگی: بعد از دستگیری آقای ریگی تمامی گروه‌هایی که در منطقه بودند جمع شدند و یک جبهه تازه را تشکیل دادند تا علیه کسانی که آزادی‌های شخصی مردم را مورد هجوم قرار دادند، بایستند. این گروه‌ها برای حقوق اجتماعی و حقوق مدنی مردم مبارزه می‌کنند. اسم این جبهه تازه جیش‌العدل است. البته یک بازنگری‌هایی نسبت به قبل داشته‌ایم و قرار است مردم عادی را نکشیم و فقط مواضع نظام را بزنیم. ما به منشور سازمان ملل پایبندیم.

رادیو فردا: پس جیش‌العدل کاملا به منشور سازمان ملل و حقوق بشر پایبند است.

ریگی: بله ما قوانین بین‌المللی را قبول داریم و قول می‌دهیم کاری را که جامعه جهانی قبول نداشته باشد، انجام ندهیم.

رادیو فردا: آیا شما با شیعیان مشکل دارید؟

ریگی: ما با شیعیان مشکلی نداریم. ما با نظام جمهوری اسلامی مشکل داریم که دارد کل منطقه را می‌گیرد؛ در عراق، لبنان و سوریه. موضوع سوریه موضوع بسیار حساسی است. ما معتقد به جنگ با سیستمی هستیم که می‌خواهد یک تفکری را بر تمام جهان مسلط کند.

رادیو فردا: آقای ریگی حمایت دل‌ها در بلوچستان از شما چقدر است؟ چون مولوی عبدالحمید این اقدام شما را محکوم کرده بود.

ریگی: فضای بلوچستان فضای خفقان است. اصلا فضای ایران فضای خفقان است.

با ملاحظه این گفت‌وگو نیازی به توضیح نیست که سبب پیدایش این گروهک تروریستی و حمایت‌های صورت گرفته از آنها چیست. بدیهی است وقتی مهره آمریکایی‌ها در شرق ایران دستگیر و اعدام می‌شود بلافاصله نسبت به جایگزینی او اقدام می‌شود و تمامی حمایت‌های قبلی نیز دربارهٔ گروهک تازه ادامه خواهد داشت.

در بعد رسانه‌ای نیز رسانه‌های آمریکایی اقدام به ساپورت این گروه‌ها و ترمیم وجهه آنها می‌کنند تا اقدامات تروریستی آنان با واکنش‌های بین‌المللی مواجه نشود. کمااینکه گزارشگر رادیو فردا در همین گفت‌وگو تاکید می‌کند که این گروهک تروریستی به قواعد و قوانین بین‌المللی پایبند است(!)

اگر در قبل تلویزیون صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی با عبدالمالک ریگی گفت‌وگو می‌کردند تا ریگی در بزنگاه فتنه نقش‌آفرینی و از عوامل فتنه حمایت کند و حتی بگوید که آمادگی دارد حامیان فتنه را تربیت نظامی کند اکنون نیز رادیو فردا که در میان اهالی رسانه به رادیو سیا معروف است، با معرفی و حمایت از این گروهک تروریستی سریع‌الخلقه، تلاش می‌کند فضا برای نقش‌آفرینی آتی این گروهک تروریستی آماده شود.

نکته جالب اینکه درست یک روز پس از اتفاق تروریستی سراوان، بی‌بی سی‌فارسی در گزارشی مبسوط به معرفی این گروهک تروریستی پرداخت و کارشناس این شبکه در اظهارنظری قابل تامل گفت که «عملیات سراوان با موفقیت انجام شد»! بنابراین بدیهی است رسانه‌هایی مانند رادیو فردا که پایگاه اینترنتی آن اذعان داشته یکی از زیرمجموعه‌های نهاد اطلاع‌رسانی بین‌المللی ایالات متحده آمریکاست و با هزینه کنگره آمریکا و زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی دولت آمریکا اداره می‌شود، باید در پروژه مطرح‌سازی و ترمیم وجهه تروریستی عوامل وابسته به آمریکا اقدام کنند.

 این رسانه‌ها موظفند ترورهای عوامل آمریکا در شرق کشور را در قالب اقدامات اعتراضی موجه کنند. آمریکا سال‌هاست تلاش می‌کند پروژه ناامن‌سازی مرزهای ایران را محقق سازد. تمرکز بر مرزهای شرقی و غربی کشور (شهادت چند نیروی سپاه در کردستان) که عموما ساکنان آن اهل سنت می باشند، اهداف آشکاری دارد.

بازیابی توان تروریستی گروهک ریگی در قالب گروهک موسوم به جیش‌العدل و حمایت‌های همه‌جانبه از این گروهک، اهمیت سیاست‌های تفرقه‌افکنانه قومی و مذهبی را در نگاه تصمیم‌گیران آمریکایی نشان می‌دهد.

تلاش برای گره زدن اقدامات تروریستی در شرق کشور با موضوع سوریه و موضوع معیشت مردم که به طرز ناشیانه‌ای در صحبت‌های عبدالرئوف ریگی به آن اشاره شد، نشان می‌دهد ناامن‌سازی مرزها آغاز یک پروژه بزرگ است. پروژه‌ای که هدف نهایی آن گسترش این ناآرامی‌ها به داخل مرزها با پیوندزدن آن به موضوع معیشت است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علیرضا:

    این مردک هم برادر همون عبدالمالک ملعونه

    به کوری چشم دشمنان ما پا برجاییم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.