دنباله‌روی عربستان از غرب سکوت مسلمانان را شکسته است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سکوت ملت عربستان در برابر همراهی حکام آل سعود با غرب، شکسته شده و اعتراضات آن‌ها، اهداف نامشروع غرب را در منطقه با ناکامی مواجه خواهد کرد.

رضا طلائی‌نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش تظاهرات در عربستان گفت: در دهه اخیر، مسلمانان نسبت به رفتار و عملکرد حکام آل سعود در همراهی با اهداف خصمانه غرب حساستر شده‌ و همسویی این کشور با غرب در منطقه، آینده سیاسی آن را آسیب پذیرتر کرده است.
وی افزود: مسلمانان خواستار مقابله عربستان با سیاست‌های ضد اسلامی غرب بوده و حمایت از آزادی، استقلال، هویت و امنیت مسلمانان باید جز سیاست‌های حکام این کشور باشد اما همراهی آل سعود با اهداف سلطه‌جویانه غرب نه تنها در عربستان بلکه در بحرین و سوریه نیز، پایگاه سیاسی حکومت های مرتجع عرب در منطقه را تضعیف کرده است.

طلائی‌نیک تصریح کرد: سلطه سیاسی، نظامی و اقتصادی غرب بر خاورمیانه با استفاده از دولت‌های دست نشانده‌ای مانند عربستان اعمال شده و با تداوم همسویی آن‌ها با نظام سلطه جهانی، واکنش‌های داخلی و منطقه‌‌ای روز به روز افزایش خواهد یافت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: سکوت ملت عربستان در برابر همراهی حکام عربی با غرب شکسته شده و اعتراضات آن‌ها اهداف نامشروع غرب را در منطقه با ناکامی مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.