دندانهایتان را سفیــــــد کنید

۰۹ام بهمن ،

این دو سفیدکننده طبیعی دندان‌ها که غیر معمول‌تر از بقیه موارد می باشند می‌توانند رسوبات روی دندان‌ها را تاحد بسیاری برطرف کرده و…

خبـــرنو: چند روش طبیعی برای داشتن دندان‌های سفید:

خوردن کرفس و سیب: این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای می باشند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.

استفاده از پراکسید هیدروژن (یا آب اکسیژنه): این ماده کاملا طبیعی و غیرسمی که ترکیبی از مولکول‌های اکسیژن و آب است، می‌تواند به شیوه‌ای بی‌خطر دندان‌ها را پاکسازی کند و برای بهداشت و سلامت کلی دندان‌ها نیز مفید است. روش استفاده از آب اکسیژنه این است که پودر ۳ درصد آن را در آب شیر به مقیاس ۵۰-۵۰ حل کرده و هر شب قبل از خواب دندان‌هایتان را با این محلول بشویید. پس از چند هفته متوجه خواهید شد که دندان‌هایتان سفیدتر و روشن‌تر شده‌اند.

توت فرنگی بخورید: این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به سبب اینکه حاوی ماده‌ای موسوم به اسید مالیک است درسفید کردن دندان‌ها نقش موثری دارد. برای بهره‌مند شدن بیشتر از این خاصیت توت فرنگی هفته‌ای یک‌بار این دستورالعمل را انجام دهید: ابتدا یک عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواک قرار دهید و آن را مدت ۵ دقیقه روی دندان‌هایتان بگذارید.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها پس از ۵ دقیقه با یک مسواک استاندارد، دندان‌هایتان را بشویید تا هرگونه قندطبیعی از روی دندان‌هایتان پاک شود.

استفاده از پوست پرتقال و برگ‌های درخت برگ بو: این دو سفیدکننده طبیعی دندان‌ها که غیر معمول‌تر از بقیه موارد می باشند می‌توانند رسوبات روی دندان‌ها را تاحد بسیاری برطرف کرده و دندان‌ها را درخشان‌تر کنند. شما می‌توانید به نوبت هر یک از آنها را به طور خشک یا به‌صورت پودر ترکیبی با یکدیگر روی دندان‌ها بگذارید.

از جوش شیرین استفاده کنید: برای این منظور می‌توانید ۶ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک‌سوم قاشق غذاخوری نمک، ۴ قاشق چایخوری گلیسیرین و ۱۵ قطره روغن نعناع یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه‌کننده بازدم ترکیب کنید. این ترکیب را به مقادیر کم هر وقت که می‌خواهید دندان‌هایتان سفیدتر شوند روی آنها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشویید.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.