دنیای باتری در گوشی‌های هوشمند متحول می‌شود

۱۲ تیرماه ۱۳،

نسل تازه گوشی‌های هوشمند که در شرکت‌های Sharp و Kyocera تولید شده و از طریق شبکه مخابراتی AU KDDI به دست کاربران می‌رسد، می‌تواند در آینده فعالیت دیگر تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار دهد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوشی هوشمند Galaxy S4 از اولین محصولات موجود در بازار جهانی محسوب می‌شود که شما بدون دست زدن به نمایشگر لمسی آن می‌توانید فعالیت‌های خود را در این محصول پیشرفته انجام دهید. فناوری‌های تازه دیگری که در این زمینه ارایه شدند این امکان را فراهم می‌کنند تا حرکت انگشتان شما در نزدیکی نمایشگر لمسی تشخیص داده شود و گوشی در مقابل آن عکس‌العمل مناسب نشان دهد.
 
در یک نمایشگر لمسی ۴٫۹۹ اینچی، گوشی هوشمند فقط ۰٫۰۱ اینچ از فبلت‌ها(Phablet) یا همان دستگاه‌های بین گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی کوچکتر است. این دستگاه‌ها بسیاری کاربردی می باشند و مورد استقبال عموم کاربران قرار گرفته‌اند. اما آنچه که در چنین محصولاتی از جمله Galaxy سامسونگ و آیفون اپل دیده می‌شود، کوتاه بودن عمر باتری آن‌ها است.
 
اما نسل آتی گوشی‌های هوشمندی که شرکت‌های ژاپنی Sharp و Kyocera وارد بازار می‌کنند، سیستم‌هایی درخود جا داده‌اند که این روزها فقط در گوشی Razr Maxx موتورولا دیده می‌شود. در این گوشی هوشمند‌ از باتری‌هایی استفاده شده است که اگر به صورت دایم از گوشی استفاده کنید بیش از یک روز کامل انرژی را در خود نگه می‌دارند.
 
اگر ادعای شرکت‌های تولیدکننده این گوشی‌ها درست باشد، دنیای باتری‌های گوشی‌های هوشمند به طور کامل متحول می‌شود و از این پس کاربران بدون هرگونه نگرانی می‌توانند گوشی هوشمند خود را مورد استفاده قرار دهند.
 
لازم به ذکر است که در حال حاضر باتری‌هایی وجود دارند که می‌توانند این میزان بسیار از انرژی را در خود نگه دارند که البته این باتری‌ها در اندازه بزرگ ساخته می‌شوند، وزن بسیار دارند و به قیمت گران فروخته می‌شوند. اما دو شرکت ژاپنی یاد شده باتری‌هایی را به تولید رسانده‌اند که با اندازه کوچک و سبک و همچنین قیمت ارزان و عمر طولانی به دست کاربران می‌رسند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.