دنیا در معرض خطر به راه افتادن جنگهایی بر سر مواد خام

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه آلمانی “میتل دویچه سایتونگ” بر اساس بررسی “آکادمی ترانس آتلانتیک” “Transatlantic Academy”  که چهارشنبه منتشر شده است جامعه بین المللی باید خود را برای به راه افتادن جنگهایی بر سر مواد خام و هرج و مرجهای حاصل از آن در بازارها آماده کند اگر در استفاده از این منابع که روز به روز کاهش پیدا می کند، همکاریهای لازم بین کشورها به عمل نیاید.

بر اساس این گزارش، خطرات حاصل از کاهش ذخایر مواد خام امروز بسیار بیشتر از سالهای هفتاد است. امروزه تحولات آب و هوایی و صعود قدرتهای سیاسی و اقتصادی جدید مسائل در این زمینه را تشدید کرده است.

 محققان و نویسندگان این بررسی از کشورهای دو سوی آتلانتیک خواستار شده اند که رهبری در این زمینه را در دست بگیرند در غیر این صورت تقاضاهای جهانی برای زمین،انرژی ، آب و مواد مورد نیاز زندگی و مواد خام اختلالات شدیدی را در بازارهای اقتصادی ایجاد می کند و خطر به راه افتادن جنگهای خشونت آمیز در سطوح محلی و بین دولتی را به خصوص در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین افزایش خواهد داد.

نویسندگان و محققان گردآوررنده این گزارش به عنوان اولین قدم برای یک مدیریت ذخایر مواد خام از اتحادیه اروپا،آمریکا  و کانادا درخواست می کنند که ابتدا در این زمینه نظم را در داخل کشورهای خود ایجاد کنند. به خصوص این کشورها باید در عبور به سمت استفاده از انرژیهای نو با هم همکاری کنند. همزمان باید این کشورها قراردادهای بین المللی را تصویب کنند و سازمانهای جهانی و ترانس آتلانتیک را اصلاح کنند. همچنین محققان شرکت کننده در این بررسی از روسای کشورهای دو سوی آتلانتیک درخواست کردند که علایق و نگرانیهای خود را در هماهنگی با کشورهای در حال توسعه دنبال کنند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.