دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ۴۸ کشور برگزار می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) روزیکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های این رویداد فرهنگی گفت: در کنار فعالیت های بین المللی، اجرای‌ ۴۸۸ برنامه در ۳۱ استان کشور در دستور کار جشنواره است.

سید جواد جعفری افزود: این جشنواره با ۸۸۸ برنامه به نیت امام هشتم در بخش­های مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، ویژه، سینمایی، مطبوعاتی و رسانه­های دیجیتال برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۴ استان مجری برگزاری بخش های فرهنگی، ۱۳ استان مجری موضوع علمی پژوهشی، ۱۳ استان مجری موضوع هنری، پنج استان مجری بخش سینمایی، دو استان در ارتباط با موضوع مطبوعاتی و رسانه های دیجیتال و هشت استان نیز مجری بخش کودک و نوجوان این رویداد است.

وی یادآور شد: مراسم افتتاحیه جشنواره در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در قم و مراسم اختتامیه همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

جعفری ادامه داد: بخش بین المللی جشنواره در ۴۸ کشور و ۱۸۶ نقطه از جهان با محوریت برنامه های موضوعی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

دبیر دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: سایر بخش های این جشنواره شامل بزرگداشت ۱۵۰ امامزادگان، بزرگداشت قدمگاه های امام رضا(ع)، دانشگاهیان با محوریت ۱۱ دانشگاه اصلی کشور، نمایشگاه و بخش عمومی جشنواره با ۱۸۲ برنامه با موضوعات فرهنگی، هنری، سینمایی و نمایشگاهی در استان های مختلف کشور را شامل می شود.

جعفری با بیان آنکه بخش فرهنگی – ورزشی این جشنواره با همکاری وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود گفت: این بخش مسیر هجرت امام رضا(ع) از خاک شلمچه تا مشهد مقدس را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: در بخش روستایی برای هر استان پنج روستای محوری را مشخص کردیم و برگزاری جشن های دهه کرامت، دیگر برنامه های سامان دهی جشن های مردمی دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را شکل می دهد.

جعفری خاطر نشان کرد: به علت تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه ای در شلمچه و یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس در دروازه ورودی این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری همایش ‘ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی’، ‘بیان خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس’، ‘تدوین دانشنامه امام رضا(ع)’، ‘ترجمه فارسی و انگلیسی صحیفه رضویه و کتاب معجزات حضرت’ و … از دیگر برنامه های در دست اقدام در این جشنواره است.

جعفری به تدوین هشت عنوان کتاب با موضوع آثار پژوهشی ۹ دوره قبلی جشنواره اشاره کرد و گفت: تدوین بانک اطلاعاتی پژوهشگران رضوی، تدوین و تبیین سند چشم انداز ۱۰ ساله، راه اندازی کتابخانه دیجیتال رضوی و … از دیگر مواردی است که در حال پشت سر گذاشتن کارهای کارشناسی جهت عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: ۱۸ سازمان دولتی با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مشارکت دارند و همچنین بنا داریم در این رخداد با هدف شناسایی و تجلیل از پدیدآوردندگان آثار فرهنگ رضوی، از ۱۶ فعال این بخش تقدیر کنیم.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۶۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.