دهمین محموله میعانات گازی با موفقیت در “بورس انرژی” به فروش رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاملات آخر هفته بورس انرژی با داد و ستد برق، میعانات گازی، انواع حلال و سایر فراورده های نفتی مجموعا به ارزش ۲۸ میلیارد ریال به پایان رسید.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اتصادی باشگاه خبرنگاران، در  آخرین روز معاملات  بورس انرژی، در بازار مشتقه، ۲۲۷۲ قرارداد سلف موازی استاندارد برق در هر چهار نماد بار پیک روزانه ، میان باری، کم باری و بار پایه روزانه معامله شد.

تعداد معاملات صورت گرفته در تابلو برق ۳۳ مورد و ارزش کل آن ۱۲ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال بود.

در بازار فیزیکی و در آغاز ساعات معاملات در رینگ داخلی ۲۰۰ تن متانول پتروشیمی زاگرس واقع در عسلویه به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال معامله شد.

همچنین، دهمین محموله میعانات گازی پالایشگاه ایلام از سوی شرکت ملی نفت ایران عرضه شد و با موفقیت به فروش رسید. ارزش هر بشکه از این محصول حدود ۲ میلیون ریال قیمت خورد.خریداران ۵۲۷۰ بشکه میعانات گازی پالایشگاه ایلام را به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال خریداری کردند.

انواع حلال از دیگر محصولات معامله شده در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی بود. بطوریکه ۴۸ هزار لیتر حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان به ارزش ۸۹۰ میلیون ریال به فروش رسید. همچنین ۱۸ هزار لیتر حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز هم به ارزش ۳۳۴ میلیون ریال از سوی مشتریان این محصول خریداری شد.

شرکت پالایش نفت اصفهان با فروش ۳۰ هزار لیتر حلال ۴۰۶ هفته کاری خود را به پایان برد.ارزش این محصول هم ۵۲۷ میلیون ریال تعیین و از سوی خریداران پرداخت شد.

روز چهارشنبه در تابلو سایر حامل های انرژی هم ۷۵ تن بنزول واحد کک سازی و پالایش قطران زرند به ارزش ۶۳۷ میلیون ریال فروخته شد.

در آخرین روز کاری هفته و با انجام معاملات در دو بازار مشتقه (تابلو برق)، و بازار فیزیکی مجموع ارزش معاملات امروز بورس انرژی به ۲۸ میلیارد ریال رسید.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.