دهه کرامت فرصت مناسبی برای عمل به رهنمودهای ائمه اطهار(ع) است

به گزارش خبرنگارایرنا،حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی، روز دوشنبه درجلسه هماهنگی شورای دهه کرامت و جشنواره فرهنگ رضوی در شیراز، دهه کرامت را دهه تکریم تمام خوبی ها دانست وافزود: تمام تلاش ما این است که در این دهه ، برنامه های مختلف و متنوعی را برگزار کنیم و یکی از محورهای مورد توجه، حرم مطهر شاهچراغ (ع) است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی – هنری مساجد کشور ادامه داد:تمامی دستگاه ها و سازمان ها می بایست دربرگزاری هر چه باشکوه تر این دهه حضور فعال و چشمگیری داشته باشند.

وی، سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی را در گرو توجه به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) دانست و اظهار داشت: آشنایی با معارف دینی و اهل بیت (ع) و سپس انتشار آنها از مهمترین مباحثی است که می بایست مد نظر قرار داده شود.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی افزود: یکی ازراه های مهم آشنایی بامعارف دینی و آموزه های اهل بیت (ع) توسعه حوزه های دینی و و حوزه های علمیه و تربیت مبلغان دینی است.

وی، فارس را یکی از استان های مهم و اثرگذار در بحث برگزاری برنامه های دهه کرامت دانست و گفت: با توجه به سابقه مذهبی و فرهنگی فارس، این استان می تواند در برگزاری برنامه های دهه کرامت نقش ویژه ای داشته باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ضمن تاکید برضرورت توجه به توسعه همه جانبه حرم های اهل بیت (ع) گفت: شاهچراغ (ع) یکی ازامامزادگان جلیل القدر است که همواره می بایست مسوولان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

از یکم ذیقعده ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت خجسته امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.ک/۲

۶۷۸ /۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۳۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.