ده نمکی می گوید رسوایی وام دار هیچ اثر هنری قبلی نیست

ممتازنیوز:

dehnaamaki-32l«مسعود ده‌نمکی» در ساخته جدید خود به سراغ  دور شدن از فضای طنز ، به سراغ قصه‌ای اجتماعی رفته است. سه گانه «اخراجی‌ها» توانست نظر مخاطبین را به خود جلب کند و فیلم با فروشی بی سابقه مواجه شد . ده نمکی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «رسوایی» در بخش سودای سیمرغ حاضر شده است….

 
«مسعود ده نمکی» در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره فیلمنامه اثر که با سه گانه قبلی «اخراجی‌ها» متفاوت است گفت : درباره فیلمنامه این اثر باید بگویم برخلاف حدس‌هایی که زده می‌شود و   تحلیل‌هایی که می‌نویسند، قصه فیلم «رسوایی» قصه‌ای ارجینال است نه برصیصای عابد است و نه قصه شیخ صنعان و نه حتی رابطه عشق و عاشقی و نه «میوه ممنوعه»، قصه‌ای کاملا مستقل است . اما حدس و گمان‌هایی درباره فیلم  زده می شود و با این حدس‌ها درباره فیلم قضاوت می‌شود که کاملا اشتباه است.

دیالوگ‌های «رسوایی» منبعث از متون روایی است

وی درباره کار بر روی داستان فیلم گفت: قصه مضمون اخلاقی دارد و  دیالوگ‌‌های فیلم منعبت از متون عرفانی و روایات ما است به همین دلیل غیر از بخش درام قصه، دیالوگ نویسی آن زمان زیادی را از من گرفت. مطمئنا افرادی می‌توانند به عمق دیالوگ‌های اثر پی‌ببرند که آشنا با متون حدیث و روایی باشند. دیالوگ های فیلم  ذوقی نیست .

وی در خاتمه افزود: فیلم در حال حاضر مراحل پایانی کارهای اتانولاژ را می‌گذراند


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.