دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو در زیباکنار آغاز به کار می کند

به گزارش ایرنا از این جشنواره، ‘بهروز رضوی نژاد’ دبیر جشنواره بین المللی رادیو درباره روند برگزاری آن گفت: آیین افتتاحیه جشنواره رادیو با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا و ‘تاکشی دوکی’ نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه (ABU)، برنامه سازان داخلی و خارجی ساعت ۹ شب امروز سه شنبه برگزار می شود.

وی افزود: پیش از آغاز سخنرانی ها در این مراسم، آیین نورافشانی در محوطه زیباکنار برگزار می شود و یک گروه هنرمند گیلانی به اجرای نمایش سنتی این خطه می پردازند.

رضوی نژاد اجرای موسیقی گیلانی توسط یک گروه هنرمند گیلانی را از دیگر برنامه های افتتاحیه این رویداد بین المللی برشمرد و گفت: پیش از آغاز این مراسم، پرچم کشورهای شرکت کننده در جشنواره افراشته می شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو و چهارمین اجلاس جهانی صدا تا ۲۸ اردیبهشت ماه جاری برپا خواهد بود.

این دو رویداد با هدف دستیابی به ایده های خلاق، نو و مبتکرانه و بازاندیشی و ارتقای دانش نظری و عملی اهالی رادیو و ایجاد زمینه ای برای بروز استعدادها برپا می شود.

در بخش ملی جشنواره رادیو در مجموع ۵۱۲ برنامه از شبکه های ملی، برون مرزی و استانی در دو حوزه روتین و رویش و در بخش بین الملل نیز ۲۹۶ اثر از سوی شبکه های مختلف ایرانی و همچنین کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

چهارمین اجلاس جهانی صدا نیز با هدف افزایش کمی و کیفی ادبیات پژوهشی در رسانه های شنیداری ارتباطات و رسانه و انتقال تجربه به یکدیگر برگزار می شود و در مجموع ۱۶۳ مقاله به دبیرخانه این اجلاس ارسال شده است.

این دو رویداد بین المللی شامگاه پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه جاری با معرفی برگزیدگان بخش جشنواره و تقدیر از مقالات برتر اجلاس صدا به کار خود پایان می دهد.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۷۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.