دوازدهمین کنگره گوارش و کبد ایران برگزار می گردد

۰۱م آذر ،

دوازدهمین کنگره گوارش و کبد ایران ۸ الی ۱۰ آذر در سالن همایش های رازی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ملک زاده رئیس دوازدهمین کنگره بیماری های گوارش و کبد ایران امروز در کنفرانس خبری در مرکز تحقیقاتی بیماری های گوارش و کبد در بیمارستان دکتر شریعتی گفت: در این کنگره که با همکاری مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد، حدود هزار نفر از متخصصین و صاحبنظران داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد که حدود ۳۰۰ فوق تخصص کبد و ۶۵۰ تا ۷۰۰ متخصص داخلی و تعدادی از پزشکان عمومی و سایر رشته ها که عضو وابسته می باشند حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تحقیقات در مورد بیماری های گوارش در ایران است. خوشبختانه، این بخش یکی از فعال ترین بخش ها در حوزه پزشکی در ایران است، بطوری که میزان تولید و کیفیت علم در ایران نسبت به قبل افزایش یافته است.

وی افزود: بیش از ۲۱۵ مقاله دریافت کردیم که از این تعداد ۱۴۸ عدد پذیرفته شد که سه روز متوالی هر روز ۵۰ عدد از این مقاله ها به صورت پوستر در کنگره ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: گروهی از مهمانان خارجی که به صورت مستمر در تحقیقات مشترک و کنگره حضوری می یابند ایرانیان مقیم آمریکا و همکاران برجسته ای در جهان می باشند.

وی افزود: امسال حدود ۷۰ درصد مطالب به بیماری های کبد و ۳۰ درصد به بیماری های گوارشی اختصاصی دارد و این به سبب وجود بحث های مهم در کبد است که یکی آنها چاقی بیماری بسیار شایع در جامعه و دیگری کبد چرب که شایع ترین سبب مرگ و میر است. در این کنگره به چگونگی پیشگیری و درمان چاقی و کبد چرب خواهیم پرداخت.

وی عنوان کرد: در کنار برگزاری کنگره نمایشگاهی از تجهیزات و لوازم پزشکی و دارویی برای اشخاص تازه فارق التحصیل شده تشکیل خواهد شد.

در ادامه این کنفرانس دکتر میر ناصری دبیر اجرایی کنگره گفت: هر سال در این کنگره ۳ نفر از پزشکان برتر از معرفی و تندیس را به آنها اهدا می کنیم. امسال این تندیس در قسمت پژوهش به دکتر سید محمد علویان، در قسمت آموزش دکتر حافظ فاخری و در قسمت درمان بیماران دکتر میر مدجلسی اهدا خواهد شد.

دکتر ملک زاده در ادامه گفت: حدود ۱۶ سخنران خارجی از آمریکا، انگلیس، هلند، سوریه، استرالیا خواهیم داشت که مطالب تازهی را ارائه خواهند کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.