دوازدهم محّرم دفن بدن مطهر شهدا و رسیدن اسرا به کوفه

۰۷م آذر ،

امروز برابر است با دوازدهم محّرم و سال ۶۱ ه.ق درست در چنین روزی کاروانیان اسرای خاندان عترت در مسیر کوفه بودند که بدن مطهر سید الشهداء(ع) و ابدان سایر شهدای اهل بیت(ع) و اصحاب آن حضرت، توسط امام سجاد(ع) و به یاری جمعی از قبیله بنی اسد به خاک سپرده شدند.

به گزارش خبرنگار ویژه‌نامه محّرم باشگاه خبرنگاران، امروز برابر است با دوازدهم محّرم و سال ۶۱ ه.ق درست در چنین روزی کاروانیان اسرای خاندان عترت در مسیر کوفه بودند که بدن مطهر سید الشهداء(ع) و ابدان سایر شهدای اهل بیت(ع) و اصحاب آن حضرت، توسط امام سجاد(ع) و به یاری جمعی از قبیله بنی اسد به خاک سپرده شدند.

ورود اهل بیت(ع) به کوفه

همچنین در این روز اهل بیت(ع) با حالت اسارت به کوفه رسیدند، در این روز ابن بسیار فرمان داد که احدی حق ندارد با سلاح از خانه خارج بیاید و ده هزار سوار و پیاده بر تمام کوچه‌ها و بازارها موکل گردانید، که احدی از شیعیان امیر المؤمنین(ع) حرکتی نکند.

سپس فرمان داد سرهایی را که در کوفه بود برگردانند و در پیش چشم اهل بیت(ع) حرکت دهند تا با هم وارد شهر کرده در کوی و بازار بگردانند.

 مردم با دیدن حالت زار ذریه پیامبر(ص) و سر های بر نیزه و بانوان و مخدرات در هودج‌های بدون پوشش، صدا به گریه بلند نمودند.

زینب کبری(س)، ام کلثوم(س) ،فاطمه بنت الحسین(ع) و امام زین العابدین (ع) به ترتیب با جگرهای سوزان و قلوب دردناک ایراد خطبه کردند ، که عده‌ای از لشکریان دیدن این اوضاع از کرده خود پشیمان شدند، اما هنگامی که دگیر بسیار دیر شده بود!!!

 روز شهادت حضرت سجاد(ع)

روز دوازدهم محّرم بنا بر قولی شهادت شهادت امام زین العابدین(ع) واقع شده است و قول دیگر۲۵محرم را روز شهادت ایشان نقل کرده است.

انتهای پیام/پ۳  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.