دود سیگار تهدید جدی برای سلامت افراد غیرسیگاری

تهران/ واحد مرکزی خبر/ علمی /۰۳/۲۶
افرادی غیرسیگاری که مرتبا در معرض دود سیگار قرار دارند با خطر جدی مرگ بر اثر سکته مغزی ، بیماریهای قلبی و سرطان ریه مواجه هستند.
محققان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند خطر بروز بیماریهای قلبی و برخی سرطان های خاص در افراد غیرسیگاری که مرتبا در معرض دود سیگار قرار دارند به مراتب بیشتر است.
پروفسور یائو هی از دانشکده پزشکی پکن و همکاران وی در تحقیقات خود وضعیت نهصد و ده فرد بزرگسال بالای هفده سال را طی چند سال بررسی کردند که چهل و چهار درصد آنها سیگاری و پنجاه و سه درصد آنها افراد غیرسیگاری بودند که در معرض دود سیگار قرار داشتند.
به گفته محققان ، خطر مرگ بر اثر ابتلا به بیماریهای قلبی ، سکته مغزی ، سرطان ریه در افراد سیگاری نسبت به کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند دو تا سه برابر بیشتر است و تقریبا یازده درصد افرادی که در معرض دود سیگار قرار داشتند بر اثر سکته مغزی جان سپردند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد پروفسور جانا کوهن مدیر موسسه کنترل دخانیات در دانشگاه جان هاپکنیز بلومبرگ در این خصوص می گوید نتایج این تحقیقات نشان می دهد که افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند نه تنها بیش از سایرین به برخی انواع سرطان یا بیماری قلبی مبتلا می شوند بلکه خطر سکته مغزی نیز در آنها بسیار جدی تر است.
۱۵۴/۱۲۷

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.