دوران سانسور و جلوگیری از نشر اطلاعات سر آمده است / صحبت‌های ضرغامی در واکنش به قطع شبکه‌های ایرانی

عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا‌و‌سیما صبح روز چهارشنبه به عنوان مهمان ویژه چهل و نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیاو اقیانوسیه که در سئول پایتخت کره جنوبی در حال برگزاری است، سخنرانی کرد.
 
او در بخشی از سخنان خود به قطع شبکه های ایرانی اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر تلاش‌هایی وجود دارد تا با حذف این نوع شبکه‌ها از ماهواره‌ها و شبکه‌های کابلی کشورهای غربی از انتشار این صدای نو و متفاوت جلوگیری کنند، غافل از آنکه دوران سانسور و جلوگیری از نشر اطلاعات دیگر سرآمده است. در دوران رسانه‌های مدرن امکان از دور خارج کردن شبکه‌هایی نظیر پرس تی وی و العالم وجود ندارد و هم اینک ده‌ها میلیون نفر به سایت‌های این دو شبکه مراجعه می‌کنند و به اخبار و اطلاعات جدید دسترسی پیدا می‌کنند.» 

 او ادامه داد: «آنچه طنز تلخ روزگار ماست اینست که نظام رسانه‌ای غرب که تلاش بر سانسور پیام شبکه‌های مستقلی همچون پرس تی وی دارد در قبال توهین بزرگی که در ماه گذشته به مقدس‌ترین چهره جهان اسلام صورت گرفت سکوت کرده و تحت عنوان پرهیز از سانسور مانع پخش فیلم سراسر افترا و توهین به ساخت پیامبر بزرگ الهی حضرت محمد (که درود خدا بر او باد) بر روی شبکه You Tube نمی‌شود. در حال حاضر جامعه بشری از نوعی فقر فرهنگی و سیاسی و تمدنی در بخش‌هایی از گستره وسیع خود رنج می‌برد و باید حرکت آگاهی بخش رسانه‌ها در جهت زدودن این نارسایی‌ها از سرعت و شتاب بیشتری برخوردار شود.» 

ضرغامی در پایان با آرزوی تحقق آینده‌ای روشن و سرشار از معنویت، عدالت، آزادی، صلح و همزیستی مسالمت آمیز در جهان  گفت: «نقطه خلاء و آسیب جدی در مناسبات جهانی و در قوانین وضع شده از سوی سازمان‌های بین المللی بویژه سازمان فرهنگی یونسکو اینست که قوانین صریح، قاطع و بازدارنده‌ای برضد این نوع تروریسم فرهنگی وجود ندارد. این یک نیاز و مطالبه اساسی است که اصحاب خرد و انیدشه باید در جهت تحقق آن بپاخیزند.»

اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه ABU در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد. این اتحادیه با ۱۷۰عضو از ۵۳ کشور جهان یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان است.

این اتحادیه از سال ۱۹۶۴شروع به کار کرده و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضاء در جهت تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند. اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه با ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود.
 

۵۸۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.