دوربینهای بدون آینه سبک وارد بازار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت کانن اعلام کرده است که طی یک ماه ۱۰۰ هزار دوربین تولید می کند.

دوربینهای بدون آینه شرکت کانن دارای حسگرهای بزرگتری هستند که می توانند تصاویری با کیفیت خوب ارائه کند اما این نوع از دوربینها فاقد نمایاب اپتیکال هستند که موجب می شود سازنده بتواند بدنه دوربین را کوچکتر و سبکتر نگاه دارد.

در عکاسی نمایاب پنجره‌ای است که برای مشاهده تصویر و تنظیم کادر عکس استفاده می‌شود. نمایاب، به شما امکان می‌دهد کادر عکس مورد نظر خود را تنظیم نمایید. عدم تطابق تصویر نمایاب با تصویری که از طریق لنز وارد دوربین می‌شود می‌تواند مشکل‌ساز شود.

در ژاپن که مصرف کننده به محصولاتی که حمل آنها ساده است اهمیت بیشتری می دهد، دوربینهای بدون آینه یک سوم از تمام مدلهایی را که لنزهای قابل تعویض دارند را تشکیل می دهد. در آمریکا این بازار چیزی نزدیک به یک دهم است.

این اقدام، شرکت کانن را در رقابت با نیکون رقیب اصلی آن قرار می دهد چرا که این شرکت دوربینهای سنگین تک لنزی را که توسط عکاسان حرفه ای استفاده می شود تازه ارائه کرده است.

اخیرا سهام شرکت کانن ۳ درصد و شرکت نیکون ۲٫۶ درصد کاهش داشته است.

دوربینهای بدون آینه با لنزهای قابل تعویض نوع محبوبی از دوربینهای دیجیتال هستند که برخلاف دوربینهای دیجیتال کوچک به لنزهای قابل تعویض مجهز است و برخلاف دوربینهای تک لنزی دیجیتال داری نمایابهای اوپتیکال آینه محور نیستند.

تا امسال تنها شش دوربین بدون آینه از هفت تولید کننده دوربین ارائه شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.