دوربین به جای آینه بغل خودرو+تصاویر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: خودروسازهای بزرگ دنیا به دنبال استفداه از دوربین های کامپکت به جای آینه های بغل خودرو هستند تا آیرودینامیک اتومبیل ها را بهبود دهند.

به گزارش ممتازنیوز، با عرضه XL1 کوپه توسط فولکس واگن در اواسط سال گذشته رانندگان مجبور بودند برای راندن این خودرو به جای آینه به ۳ صفحه نمایش مجزا که هر کدام طرفین و عقب خودرو را نشان می دادند عادت کنند.

با جایگزین کردن آینه های سنتی خودرو با دوربین های میکرو کامپکت بر روی بدنه خودرو ،فولکس واگن توانست قابلیت های آیرودینامیکی خودرو را تا حد چشمگیری ارتقا دهد. این فاکتور مهم باعث شد مصرف سوخت نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

با این حال فولکس واگن تنها ۲۵۰ دستگاه از این خودرو را تولید کرد که هیچ کدام در امریکا به فروش نرفت.

طبق قوانین امریکا تمام وسایل نقلیه باید مجهز به آینه های جانبی خارجی باشند. کنسرسیومی متشکل از خودروسازانی مانند تویوتا ، جنرال موتورز ، تسلا موتورز درخواستی را مبنی بر اجازه نصب دوربین های کامپکت برای دید طرفین و عقب به جای آینه های معمولی به سازمان ترافیک و امنیت جاده ای امریکا ارائه کرده اند.

به گزارش بازار خبر، طرح استفاده از دوربین های آیرودینامیکی سال های زیادی است که فکر سازندگان بزرگ خودرو را به خود مشغول کرده است. اما قوانین تا حدود زیادی جلوی عملی شدن این طرح ها را گرفته است.

سازمان ترافیک و مقررات جاده ای امریکا نیز تصمیم گیری  الزام استفاده از این سیستم دوربین ها را به سال ۲۰۱۸ موکول کرده است.

خودروسازان دیگری مانند نیسان نیز از قافله عقب نمانده اند . این شرکت خودروسازی در برخی از مدل های جدید خود از شبکه دوربین ها برای ایجاد یک نمای یکپارچه از محیط اطراف و عقب خود برای راننده از طریق مانیتور مخصوص استفاده کرده است.

 

 


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.