دوره انتقال وحفظ معلومات درسی برای کنکور به سرآمده است

بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: امروزه نمی‌توان با انباشت حافظه و ارائه اطلاعات صِرف انتظار داشت نسل آینده بتواند در زندگی خود موفق باشد.

وی افزود: دانش آموزان در تحول آموزش و پرورش دیگر نمی توانند با حفظ معلومات درسی امتحان کنکور دهند و تعلیمات آموزش و پرورش باید بهینه ساز برای آینده دانش آموزان باشد.

به گفته محمدیان،سند تحول آموزش و پرورش درصدد دست‌یابی به مدارسی است که بتواند با فراهم آوردن فرصت‌های تعلیم و تربیت مناسب، زمینه‌ساز درک و اصلاح موقعیت توسط خود دانش‌آموزان شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام آموزشی و تربیتی باید نقش آفرین در انتخاب آگاهانه، عقلانی و مسئولیت‌پذیر دانش‌آموزان و جوانان هم در کنکور و آینده شغلی و هم در فرایند زندگی فردی، خانوادگی براساس ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد مدارس ما ضمن برخورداری و بهره‌مندی از فناوری‌های آموزشی و منابع و رسانه‌‌های یادگیری جدید، دارای تعامل اثربخش با مساجد، مراکز مذهبی و کانون‌های محلی نظیر فرهنگ‌سراها و کتابخانه‌های عمومی به‌ویژه ارتباط مستمر و مؤثر با عالمان و اندیشمندان دینی، صاحب‌نظران و متخصصان حوزه‌های فرهنگی و علمی باشد.

محمدیان پیش‌بینی کرد: در صورتی که براساس اسناد تحول این روابط به صورت دقیق ساماندهی شود، یقیناً شاهد تجلی آثار فرهنگ اسلامی و ایرانی با هویت و روحیه انقلابی به‌ویژه تکلیف‌گرایی، مسئولیت‌پذیری، کرامت نفس، خودباوری، کارآمدی، کارآفرینی، قانون‌گرایی و دارای روحیه نقادی و نوآوری و حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی بیش از پیش خواهیم بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.