دوره تخصصی پزشکی تیم های کوهنوردی در تهران

۲۷م اسفند ،

برای اولین بار در ایران و دنیا اتفاق می افتد؛

رئیس انجمن پزشکی کوهستان گفت: برای اولین در کشورمان دوره تخصصی پزشکی تیم های کوهنوردی طی روزهای ۱۲-۷ اردیبهشت ۹۲ در تهران برگزار می گردد.

حمید مساعدیان رئیس انجمن پزشکی کوهستان در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، افزود: در اوایل سال جاری پیشنهادی به فدراسیون ورزشی پزشکی ارائه کردیم مبنی بر برگزاری دوره تخصصی پزشکی تیم های کوهنوردی که با موافقت آنها قرار گرفت و قرار است که این برنامه در روزهای ۱۲-۷ اردیبهشت ۹۲ برای اولین بار در ایران که نه در دنیا انجام شود.

وی تصریح کرد: این دوره ۵۰ ساعته شامل تمامی بیماری های ارتفاع در کوهستان و حوادثی که برای کوهنوردان در صعودهای داخلی و هیمالیانوردی رخ می دهد می باشد.

مساعدیان در ادامه گفت: تاکنون چندین نفر برای این دوره تخصصی ثبت نام کرده اند و علاقمندان تا اول اردیبهشت فرصت دارند تا ورود خود را اطلاع دهند.

وی گفت: در قبل پزشکانی که برای تیم های کوهنوردی انتخاب می شدند براساس تجربه و تبحری که در پزشکی داشتند بود با انجام این دوره پزشکان مدرک استاندارد می گیرند.

مساعدیان اشاره کرد: متأسفانه هرازگاهی در کوهنوردی شاهد هستیم که کوهنوردی به دلایلی در هنگام صعود یا فرود جان خود را از دست می دهد و تلفاتی را در این زمینه شاهد هستیم با این کار تا حدودی این اتفاقات کاهش می یابد.

وی تأکید کرد: مدارک لازم جهت این دوره:

اصل و کپی کارت ملی اصل و کپی کارت نظام پزشکی یک قطعه عکس با زمینه سفید می باشد.

مساعدیان اضافه کرد: مدرسان این دوره تخصصی به همراه تعدادی از اشخاص باتجربه در این زمینه، مؤلفان و صاحب نظران و همکاری متخصصان فدراسیون پزشکی ورزش می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری این دوره برای کوهنوردی یک نیاز اساسی است و امیدواریم با انجام آن سهم به سزایی در کاهش حوادث مربوط به بیماری های ارتفاع در کوهستان داشته باشیم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.