دور جدید مذاکرات ایران و آژانس در وین آغاز شد

چکیده: دور جدید مذاکرات نمایندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی لحظاتی پیش در محل نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در وین آغاز شد.

در این دور از مذاکرات که یک روزه خواهد بود علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان رییس تیم مذاکره‌ کننده ایران با آژانس و هرمان ناکارتس معاون مدیرکل و رییس تیم مذاکره کننده آژانس به گفت و گو خواهند پرداخت.

نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در وین در کنار سفارت ایران و در محلی واقع شده است که به ‘ˈچهار راه دیپلماتیک وین’ مشهور است.

علت این نامگذاری آن است که در این منطقه علاوه بر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران، سفارتخانه‌های روسیه، آلمان، چین، انگلیس، ایتالیا و نروژ نیز واقع شده اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده که قرار است مقامات آژانس با هیات ایرانی در زمینه رویکرد ساختاری نسبت به حل و فصل مسائل باقیمانده مربوط به برنامه هسته ای ایران گفت وگو کنند.

در تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس در امورپادمان ها، ماریانو گروسی دستیار مدیرکل آژانس نیز حضور دارد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.