دوسالانه تهران اسکار کاریکاتور است

۱۸خردادماه،

با هنرمندان دوسالانه کاریکاتور/علیرضا پاکدل:

کاریکاتوریست جوان کشورمان گفت: دوسالانه کاریکاتور تهران جایگاه بسیار بالایی برای هنرمندان ایرانی داخلی و خارجی دارد و گویی اسکار کارتون و کاریکاتور است.

علیرضا پاکدل، کاریکاتوریست جوانی که تاکنون در جشنواره‎‌های بین‎المللی و داخلی بسیاری رتبه برتر را کسب کرده است در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ شرکت در این دوسالانه گفت: این دومین بار است که در دوسالانه کاریکاتورتهران شرکت می‏ کنم و در این دوره شش اثر در بخش‎های آزاد، موضوعی و خرافه پرستی از من به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: دوسالانه امسال تنها یک نکته ناخوشایند داشت و آن تاخیر دوساله آن بود؛ به جز این از نظر من دوسالانه مهم‌ترین اتفاق کارتون و کاریکاتور کشور است و هنرمندان خارجی نیز بسیار خوب در آن شرکت می‏‌کنند زیرا این دوسالانه مانند اسکار رشته کاریکاتور است. همین مسئله سبب شده است که نه فقط در حوزه کاریکاتور که در مجموع هنرهای تجسمی این دوسالانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

این هنرمند جوان با بیان اینکه نمره خوبی به همه بخش‌های دوسالانه می‏دهم اظهار کرد: کارها را از طریق نمایشگاه مجازی پایگاه اینترنتی ایران کارتون دیدم و کلیت کار دوسالانه را دوست داشتم. اصلا نمی‎توان گفت کدام‌یک از هنرمندان ایرانی یا خارجی بهتر کار کرده‎اند زیرا کارها در مجموع خوب بودند.

پاکدل همچنین دربارهٔ انتخاب سوژه‌های خاصی مانند خرافه پرستی و گربه ایرانی در دوسالانه دهم نیز گفت: انتخاب شوژه در دوسالانه کاریکاتور یک شورای تصمیم‌گیرنده دارد اما مطرح شدن موضوع تازه‎ای مانند گربه ایرانی بسیار خوب بود و از آنجا که ما در جامعه خودمان گرفتار خرافه‌پرستی هستیم پرداختن به آن برای ما بسیار خوب بود.

علیرضا پاکدل متولد۱۳۶۰ در مشهد است. او فعالیت هنری خود را با خلق کارتون‌های مطبوعاتی آغاز کرد. پاکدل از سال ۱۳۷۳ تاکنون با نشریات بسیاری نظیر گل‌آقا، بچه‌ها گل‌آقا، کیهان کاریکاتور، هفته‌نامه توانا، روزنامه شهرآرا، روزنامه جام‌جم، روزنامه همشهری، روزنامه جوان، ماهنامه طنز و کاریکاتور بچه‌مشهد، ماهنامه طنز و کاریکاتور ستون‌آزاد، ماهنامه طنز خط‌خطی، هفته‌نامه اتفاقا (بجنورد)، هفته‌نامه طنز همکاری داشته است و عضو گروه کاریکاتور حفره و گـروه انیمیشـن انعکـاس نیز بوده است. او همچنین طراحی کاریکاتور انیمشن نیز انجام داده است.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.