دوسال بعد از iOS ترجمه کلمات از طریق دوربین برای اندروید میسر شد

دوسال بعد از iOS ترجمه کلمات از طریق دوربین برای اندروید میسر شد

دو سال پس از سیستم عامل iOS ، سیستم عاملهای اندروید نیز از این پس مجهز به برنامه ترجمه کلمات از طریق لنز دوربین می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، توسعه دهندگان برنامه ترجمه کلمات از طریق لنز دوربین (Quest Visual) سرانجام نسخه ترجمه کلمات از طریق سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار دادند.

این برنامه که با عنوان ” Word Lens” به معنای “لنز کلمه” ارائه شده کلمات را از طریق دوربین ویدئویی دستگاه مشاهده کرده و آن را در صفحه نمایش به زبان دیگری ترجمه می کند.

از آنجا که این برنامه از فناوری تشخیص بصری و ترکیب آن با یک دیکشنری کار می کند استفاده از این آن بدون ارتباط اینترنتی نیز میسر است.

این برنامه ابتدا برای سیستم عامل iOS به زبانهای انگلیسی/ اسپانیایی راه اندازی شد و اکنون توسعه دهنده این برنامه زبانهای ایتالیایی/ انگلیسی و فرانسوی/ انگلیسی را به آن افزوده اند که در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل اجرا است.

دانلود این برنامه برای سیستم عامل iOS رایگان است اما بسته های زبانی برای کاربر ۴٫۹۹  دلار هزینه دارد این درحالی است که نسخه اندروید آن با قیمت ۴٫۹۹ دلار در گوگل پلی قابل دانلود است.

برنامه لنز کلمه از دوربین برای تشخیص متن استفاده می کند که این متن می تواند یک نشانه یا یک منو به یک زبان باشد، پس از این مشاهده دوربین دستگاه ترجمه این کلمات را نشان می دهد، اما واژه های اصلی نیز در پس زمینه قابل مشاهده است و ترجمه بدون هیچ تأخیر یا اتصال به اینترنت صورت می پذیرد.

 

نسخه ۱٫۰ برنامه اجرایی لنز کلمه در ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۰ منتشر شد و به سرعت با توجه بسیاری از سوی رسانه هایی چون وایرد، اکونومیست، سی ان ان، نیویورک تایمز، فوربز، وال استریت جرنال، ام آی تی، تکنولوژی ریویو رو به رو شد.

در چند روز نخست این برنامه در صدر فهرست برنامه های رایگان قرار داشت و درحال حاضر نیز به عنوان یکی از پرفروش ترین برنامه های iTunes تلقی می شود. اکنون نسخه ۱٫۱ این برنامه ارائه شده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.