دوست خیالی زبان افکار کودک

۱۵م دیماه ،

: کودکان از ۲۰ ماهگی به بعد توانایی این را دارند که افکار و احساسات خود را به یکی از وسایل یا اسباب بازی های خود نسبت دهند این روند با افزایش سن (۳ تا ۶ سالگی) تبدیل به یک دوست و هم صحبت خیالی می گردد و براساس تحقیقات این موضوع از ویژگی مشترک بیش از ۳۰ درصد کودکان است و نمی تواند نشانه ای از احتمال ابتلا به بیماری های روانی باشد بلکه در حقیقت داشتن دوست خیالی از اولین تجارب برقراری رابطه با دیگر کودکان بوده و مقدمه ای برای آموزش مهارت های اجتماعی خواهد بود.

براساس نتایج به دست آمده، کودکانی که دارای دوست خیالی می باشند، هنگام بازی با همسالان خود ترس و نگرانی کمتری از خود بروز می دهند علاوه بر این چنین کودکانی هنگام بازی همکاری و مشارکت بیشتری داشته و اغلب در حال لبخند زدن یا خندیدن می باشند.

دوست خیالی می تواند شجاعت و اعتماد به نفس کودک را در موقعیت های دلهره آور مانند تنها خوابیدن در اتاق بسیار کند.

از طرفی این هم صحبتان خیالی به والدین کمک می کند تا از افکار و دغدغه های کودکشان با خبر شوند.

گفتنی است، زمانی این موضوع باید نگرانی والدین را به همراه داشته باشد که دوست خیالی کودک تنها دوستی باشد که او دارد و کودک از ارتباط برقرار کردن با هم سن و سال های خود، دوری می کند یا می گوید دوست خیالی اش او را کنترل و به انجام کارهای خلاف میلش وادار می کند.

لازم به ذکر است، اگر کودک شما از جمله اشخاصی است که این ویژگی را دارد بهتر است به صحبت های او دربارهٔ دوست خیالی اش گوش کنید و هرگز سعی نکنید او را متقاعد سازید که این دوست خیالی وجود خارجی ندارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.