دوشنبه؛ رونمایی از «خورشید عدالت» در برج میلاد

۲۱ آبان ،

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «خورشید عدالت» ترجمه ۱۶ زبانه نامه محمدرضا حکیمی به فیدل کاستروست که دوشنبه ۲۲ آبان ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در گنبد آسمان برج میلاد تهران با حضور بعضی مسوولان فرهنگی و ادبی کشور رونمایی می شود. استاد حکیمی، در این نامه درخشان و ماندگار خطاب به شخصیت انقلابی، «فیدل کاسترو» رهبر سابق کوبا، اندیشه آرمانی انسان معاصر را در قالب آموزه‌های دینی و کلام امام علی(ع) در مقایسه با الگوی مورد نیاز بشر، یعنی عدالت تبیین می‌کند.

در مراسم رونمایی از کتاب خورشید عدالت، منصور اعتصامی قائم مقام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله  دین‌پرور، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه، حجت‌الاسلام بهمن اکبری رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی حضور خواهند داشت.

محمدرضا حکیمی در سال ۱۳۱۴ در مشهد زاده شد. پدرش مرحوم حاج عبدالوهاب حکیمی از متشرعان و محترمین بازار مشهد بود. او در سال ۱۳۲۰ ابتدا راهی مکتب و سپس مدرسه شد و در سال ۱۳۲۶ در حوزه علمیه خراسان تحصیلات خود را آغاز کرد و بیست سال به علم اندوزی و خودسازی پرداخت. حکیمی همچنین از محضر استادانی همچون آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، آیت‌الله سیدمحمدهادی میلانی و آیت‌الله میرزا احمد مدرس یزدی بهره‌ برد، و جهت فراگیری نجوم، تقویم و بعضی علوم دیگر به محضر استادانی چون حاج شیخ اسماعیل نجومیان، حاج سیدابوالحسن حافظیان و حاجی خان مخیری شتافت.

محمدرضا حکیمی در سال ۱۳۴۸، اجازه اجتهاد را از شیخ آقابزرگ تهرانی دریافت کرد. حکیمی که خود از «مرزبانان حماسه جاوید» است، در طول چند دهه نسل معاصر را با عمق اندیشه و گستردگی آثار مردان با فضیلت آشنا کرده و با نگارش ده‌ها کتاب مخاطبان خود را به سرچشمه زلال وحی نزدیک کرده است.

بعثت، عید غدیر، عاشورا، مهدی، خورشید مغرب، کلام جاودانه، قیام جاودانه، الحیاه (دایره المعارف بزرگ اسلامی)، مکتب تفکیک، فریاد روزها، جهش‌ها، بیدارگران اقالیم پیشه، امام در عینیت جامعه، هویت صنفی روحانی، حماسه غدیر، ادبیات و تعهد در اسلام، دانش مسلمین، حماسه مرزبانان جاوید و الهیات الهی و الهیات بشری از جمله آثار مکتوب حکیمی است.

از استاد حکیمی به تازگی دو کتاب خواندنی به نام های  «حکومت اسلامی» و «ساحل خورشید» انتشار یافته است. برای اطلاعات بیشتر درباره این آثار روی نام کتاب ها کلیک کنید.

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون بها ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت بها پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.