دولتیار: خبرها منتشره دربارهٔ پیشنهاد تازه ۱+۵ را جدی نگیرید

۰۱م اسفند ،

5-837.jpg

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات ۱+۵ و ایران گفت: پیشنهادی از سوی ۱+۵ مطرح نشده و یک خبرگزاری چیزی مطرح کرده ، شما جدی نگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مصطفی دولتیار، دربارهٔ پیشنهاداتی از سوی ۱+۵ که در خبرگزاری رویترز انتشار یافته است، گفت: پیشنهادی از سوی مذاکره‌کنندگان ۱+۵ مطرح نبوده، یک خبرگزاری چیزی را بیان کرده است اما شما جدی نگیرید.

وی ادامه داد: جواب خبرگزاری را باید خبرگزاری بدهد. اگر مقام مسوولی حرف بزند در این باره من جواب می دهم.

دولتیار پیش از این در گفت وگو با خبرنگار انرژی هسته‌یی ایسنا در پاسخ به این پرسش که در قزاقستان ادامه گفت‌وگوها در مسکو پیگیری می‌شود یا بحث تازهی مطرح خواهد بود؟ گفت: ما در مسکو بحث‌هایمان را مطرح کردیم و قرار بود آنها پاسخ دهند و قاعدتا باید در قزاقستان بررسی‌هایشان را ارایه کنند. خودشان (۱+۵) هم متوجه می باشند و می‌دانند که باید پیشنهاد تازهی را به ایران دهند.

وی در پاسخ به اینکه در رسانه‌ها به نقل از منابع دیپلماتیک در ماه‌های قبل مطرح شد که ۱+۵ یک پیشنهاد تازه و به روز شده‌ای را به ایران ارایه خواهد کرد؟ اظهار کرد: سیگنال‌های متفاوتی در این باره انتشار یافته است. بعضی جاها اعلام کردند که “پیشنهاد بهتری را آماده کردند” و بعضی دیگر اعلام کردند که “همان پیشنهاد قبلی را بزک کرده و ظاهر آن را درست کرده‌اند” اما به ما چیزی ارایه نشده است و باید به نشست بعدی بیایند و ببینیم چه چیز با خود همراه دارند.

این عضو تیم مذاکره‌کننده ایران با ۱+۵ تاکید کرد: در قزاقستان ما شنونده هستیم. ما حرف‌هایمان را قبلا زدیم و بر اساس آنچه به ما ارایه خواهند کرد، پاسخ‌شان را خواهیم داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.