دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی خون‌های به ناحق ریخته شده در غزه باشند

۲۷ آبان ،

جلیلی در دیدار معاون اول وزیر و وزیر آشتی ملی سوریه:

“قدری جمیل” معاون اول وزیر و “علی حیدر” وزیر آشتی ملی سوریه عصر امروز(شنبه) با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران “قدری جمیل” معاون اول وزیر و “علی حیدر” وزیر آشتی ملی سوریه عصر امروز(شنبه) با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کردند.

جلیلی در این دیدار ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد: دولت‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی خون‌های به ناحق ریخته شده زنان و کودکان فلسطینی در غزه باشند.

وی سکوت غرب و آمریکا و همراهی آنان با این جنایت را بیانگر تناقض آشکار آنان در ادعاهای خود در خصوص اجرای دموکراسی در منطقه دانست و افزود: آمریکا که حاوی مناسبات راهبردی با رژیم صهیونیستی است، شریک جنایات این رژیم در غزه بوده و نمی‌تواند منافع دموکراسی در منطقه باشد.

نماینده مقام معظم رهبری حمایت از مقاومت را رمز وحدت اقوام و گروه‌های ملی سوریه دانست و تصریح کرد: امروز نیز مقاومت محور وحدت در منطقه و جهان اسلامی علیه رژیم صهیونیستی است و این در حالی است که امروز دولت و ملت سوریه بها حمایت از مقاومت در فلسطین را می‌پردازند.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با ابراز امیدواری از انجام گفتگوهای جریان‌های مختلف و مقامات سوری در تهران آنرا نقطه عطفی در تحولات سوریه و حرکتی رو به جلو در جهت ایجاد ثبات و امنیت برای مردم این کشور دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران  تنها راه حل مسئله سوریه را آغاز گفتگوهای ملی و حرکت در مسیر دموکراسی می‌داند.

جلیلی نشست تهران درباره سوریه با شعار «نفی خشونت و استقبال از دموکراسی» را گام عملی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اقدام‌های خشونت‌آمیز در سوریه دانست و تاکید کرد:‌ دولت‌ها و جریان‌هایی که از این روند حمایت نکنند در واقع مدافع خشونت و مخالف روند دموکراسی می باشند.

همچنین در این دیداری “قدری جمیل” معاون اول وزیر و “علی حیدر” وزیر آشتی ملی سوریه ضمن تشکر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست گفتگو‌های ملی سوریه، راه حل سیاسی راه تنها راه حل واقعی برای سوریه دانسته و افزودند:‌ تمام تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای باید به این روند کمک کنند.

معاون اول وزیر سوریه افزود: آمریکا در منطقه و به ویژه سوریه به دنبال دموکراسی نیست بلکه هدف آن چیزی جز نابودسازی دستاوردهای ملت سوریه نیست.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.