دولت آفریقای جنوبی میزان مالکیت زمین را محدود می کند

شبکه تلویزیون آفریقای جنوبی روز شنبه به نقل از ˈنکوانتی ˈ وزیر توسعه روستایی و اصلاح ارضی این کشورگزارش داد، با تصویب این لایحه در پارلمان؛ دولت اجازه خواهد یافت که مقدار زمینی که هر کسی می تواند مالک آن باشد، محدود سازد.

به گفته وی، اگر مالکی فراتر از این حد دارای زمین باشد، دولت براساس قیمت تعیین شده توسط کمیسیونی خاص، زمین های مازاد از حد تعیین شده را خریداری خواهد کرد.

این مقام آفریقای جنوبی گفت که با اجرای این طرح، دیگر شاهد زمینداران بزرگ در میان افراد فاقد زمین نخواهیم بود.

وی بدون اشاره به جزییات طرح اصلاح ارضی در آفریقای جنوبی گفت که هنوز درباره میزان دقیق مالکیت افراد تصمیم گیری نشده است.

هم اکنون برخی از اعضای رادیکال حزب حاکم کنگره ملی آفریقای جنوبی علاوه بر معادن، خواهان ملی کردن اراضی بزرگ کشاورزی در این کشور هستند.

با توجه به اینکه در آفریقای جنوبی اکثر اراضی یاد شده در اختیار سفیدپوستان است، این موضوع با حساسیت زیادی در این کشور دنبال می شود.

به نظر می رسد که دولت آفریقای جنوبی با توجه به تجربه کشور زیمبابوه همسایه شمالی اش، تلاش دارد به شیوه ملایمتری بحث اصلاحات ارضی را در این کشور به پیش ببرد.

برخی از منتقدان این طرح معتقدند که ملی کردن اراضی و یا محدود ساختن آن علاوه بر تاثیر منفی بر میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، سبب غیراقتصادی شدن فعالیت های این بخش در آفریقای جنوبی خواهد شد.

آفریقای جنوبی به دلیل بکارگیری شیوه های پیشرفته کشاورزی از جمله کشورهای نادر آفریقایی در خودکفایی بسیاری از محصولات کشاورزی است.

خاورم**۱۵۵۲**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.