دولت آمریکا کتاب راهنما برای کشتار‌های هدفمند منتشر می‌کند

۳۰م دیماه ،

روزنامه واشنگتن پست نوشت، دولت آمریکا در حال تکمیل یک کتاب راهنما برای ایجاد قوانین مشخص و واضح به منظور انجام عملیات برای کشتار هدفمند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که این کتاب راهنما معافیت کمپین حملات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) در پاکستان را شامل می‌شود.

این معافیت به سازمان سیا اجازه خواهد داد تا به حملات خود علیه شبه نظامیان طالبان و القاعده در پاکستان برای یکسال یا بیشتر ادامه دهد، پیش از آنکه این سازمان مجبور شود خود را با قوانین سختگیرانه در این کتاب راهنما تطبیق دهد.

بر اساس گزارش اداره تحقیقات روزنامه‌نگاری مستقر در لندن، از سال ۲۰۰۷ میلادی و در حملات سیا در پاکستان بین ۲۶۲۷ تا ۳۴۵۷ تن کشته شدند که از این تعدا ۴۷۵ تا ۹۰۰ تن غیرنظامیان بودند.

این نوع حملات توسط دولت پاکستان نقض استقلال و تمامیت ارضی این کشور از جانب آمریکا محسوب شده است و بارها مورد انتقاد قرار گرفته اما مقام‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا معتقدند که این حملات به عنوان سلاحی حیاتی برای جنگ علیه شبه نظامیان افراط گرا محسوب می‌شوند.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت، انتظار می‌رود که این کتاب راهنما در چند هفته آینده برای تایید نهایی به اوباما ارسال شود.

این رزونامه می‌نویسد، تصویب این کتاب راهنما برای کشتار هدفمند نقطه‌های عطف مهم و اساسی دارد که از آن میان می‌توان به نهادینه کردن اقدامی که به نظر بسیاری پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بد به نظر می‌رسید، اشاره کرد.

مواردی که در این کتاب آمده‌اند روند افزودن نام‌هایی به فهرست‌های کشتار، اولویت‌های قانونی که شهروندان آمریکایی خارج از کشور مورد هدف قرار می‌گیرند و عواقب و پیامدهای که به سیا یا ارتش آمریکا اجازه می‌دهد تا حملات هوایی خود را خارج از مناطق جنگی انجام دهد، شامل می‌شود.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت، اقدامات برای پیش نویس این کتاب اواخر سال قبل میلادی به سبب عدم توافقات میان وزارت امور خارجه، سیا و پنتاگون دربارهٔ معیارهای حملات مرگبار بی‌نتیجه ماند.

آنها به سیا این معافیت موقتی را داده‌اند تا حملات هواپیماهای بدون سرنشین را در پاکستان ادامه دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.