دولت از اجرای کارهای کوچک‌ حوزه سلامت هم بر نمی‌آید

۲۶م دیماه ،
ممتاز نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه با توجه به وضعیت کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هیچ امیدی برای تعیین به موقع تعرفه پزشکی وجود ندارد، گفت: دولت در حوزه سلامت از اجرای کارهای کوچک‌تر از تعیین تعرفه پزشکی بر نمی‌آید.

محمد جواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری اظهارات مسئولان سازمان بیمه سلامت ایرانیان برای تعیین تعرفه پزشکی سال ۹۲ تا اسفند ماه سال جاری، تصریح کرد:‌ با توجه به وضعیت کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هیچ امیدی برای تعیین به موقع تعرفه پزشکی وجود ندارد.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملیاتی نشدن وعده‌های دولت در حوزه سلامت، گفت: متأسفانه حوزه بهداشت و درمان کشور در چند سال اخیر به بدقولی‌های دولت عادت کرده است، که این اقدامات به‌طور حتم به مردم و بیماران ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه سلامت از اجرای کارهای کوچک‌تر از تعیین تعرفه پزشکی بر نمی‌آید، افزود: با توجه به سوابق وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و دولت تعیین تعرفه پزشکی سال ۹۲ به بعد از سال تازه می‌افتد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه دولت اراده‌ای برای بهبود وضعیت سلامت ندارد، یادآور شد: از طرف دیگر تاریخ نشان داده است که دستگاه اجرایی در حوزه سلامت هیچ تمایلی به تعیین سریع تعرفه پزشکی ندارد.

نظری‌مهر با بیان اینکه تعیین تعرفه پزشکی برای سازمان بیمه سلامت ایرانیان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هیچ سختی ندارد، تصریح کرد:‌ متأسفانه دولت در چند سال اخیر به موضوعات بسیار ناچیز توجه کرده است، اما به معضلات حوزه سلامت بی‌توجهی کرده است.

وی با تأکید بر تعیین تعرفه پزشکی سال ۹۲ به صورت واقع‌بینانه و کارشناسی شده، گفت: ‌متأسفانه در چند سال اخیر دولت در مرحله نهایی تعیین تعرفه پزشکی اقدام به وتوی تصمیمات کارشناسان می‌کند به طور مثال در سال قبل وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی تعرفه پزشکی را حدود ۳۰ درصد تعیین کرد اما دولت در جلسه خود این میزان را به ۲۰ درصد افزایش کاهش داد.  

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس قانونٰ وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش ‌پزشکی باید قبل از آغاز سال تازه تعرفه پزشکی را تصویب و اعلام کند٬ گفت: به‌طور حتم تعیین نکردن تعرفه پزشکی در زمان مقتضی تبعات بسیار ناگواری را برای حوزه سلامت کشور به‌دنبال دارد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.