دولت از نخبگان حمایت می کند

جام جم آنلاین: رییس جمهور پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی دانش آموزی کشور با بیان اینکه واگذاری مسئولیت مهم نخبه پروری صرفا به یک نهاد یا بنیاد خاص نتیجه بخش نیست، اظهار داشت: باید به فرهنگ اصیل ملت ایران که در جریان زندگی معمول خود به علم، دانش و نخبگی بها می‌داد، بازگردیم و ساز و کار نخبه پروری باید در متن زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم مستقر شود.دولت با نهایت توان از نخبگان کشور حمایت خواهد کرد، توجه و سرمایه گذاری برای رشد و پیشرفت نخبگان وظیفه و افتخاراست.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،محمود احمدی نژاد با تأکید بر اینکه تک تک دانشمندان و نخبگان سرمایه های ایران عزیز هستند که باید در خدمت اعتلای اسلام و ایران تلاش کنند، گفت: نخبه پروری صرفاً با اتکا به اقدامات یک بنیاد یا نهاد دولتی ممکن نیست و آموزش و پرورش، وزارت علوم، بنیاد نخبگان و همه مجموعه های دیگر مرتبط با موضوع نخبه پروری، باید به دنبال نهادینه کردن این نگاه و رویکرد باشند که نخبه پروری در متن و ساحت عمومی زندگی صورت گیرد.

وی افزود: همه مسئولانی که با موضوع نخبه پروری و حمایت از نخبگان مرتبط هستند، باید بدانند که هر قدر در این مسیر تلاش کنند، برای ایران عزیز و اعتلای بشریت و استقرار عدالت تلاش کرده اند.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه زندگی امروز ما حاصل فعالیتها و تلاشهای گذشته ماست، اظهار داشت: هر نسلی زندگی و آینده اش را خود می سازد و نخبگان عزیز کشورمان باید با علم به این مسئله به موازات تلاشهای علمی در قلب و اندیشه خود، به فکر وقف توانمندیها و تلاشهایشان در خدمت اعتلای جامعه باشند، چرا که آن علم و نخبگی که در خدمت جامعه نباشد و تواضع و از خودگذشتگی نیافریند، نه تنها علم حقیقی نیست، بلکه موجب سقوط و خسران نیز خواهد بود.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه تواضع و از خود گذشتگی عالم و دانشمند موجب شکوفاتر شدن استعدادها و علم او می شود، تصریح کرد: امروز همه ما و به ویژه نخبگان باید همه همت و تلاش خود را صرف ساختن ایران اسلامی کنیم، چرا که اعتلای ایران به معنای برافراشتن پرچم توحید و عدالت در جهان است.

وی احمدی نژاد با اشاره به برخی سخنان و گلایه ها از مهاجرت نخبگان از کشور گفت: تا زمانی که قله های علمی دنیا در اختیار دیگران است، یقیناً عده ای تمایل دارند، برای بهره بردن و رسیدن به این قله ها به خارج از کشور مهاجرت کنند و اگر می خواهیم این مسیر معکوس شود، باید با تلاش قله های علمی را فتح کنیم و با وجود مشکلات و موانعی که در این مسیر هست، دست یافتن به این اهداف مقدور و ممکن بوده و در واقع شیرینی رسیدن به قله ها در عبور و غلبه بر سختی ها و مشکلات و موانع است و بنده به شخصه ایمان دارم که جوانان عزیز امروز ایران، مسئولیت خود در این مسیر را به خوبی شناخته و با همت خود ایران عزیز را بر بام دنیا خواهند نشاند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود وجه اشتراک همه حاضران در این مراسم را انسان و ایرانی بودن برشمرد و افزود: انسان مهمترین موضوع هستی بوده و اگر از آفرینش حذف شود دیگر خلقت موضوعیتی نخواهد داشت.

رییس جمهور اظهار داشت: خداوند، عالم را برای انسان و انسان را برای رسیدن به عظمت، شکوه، بزرگی و خدایی شدن آفریده است و استعدادهای نامحدودی برای رسیدن به این جایگاه به انسان داده و از لحظه اول خلقت او را در مسیر نیل به کمال قرار داده است.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده که می تواند واجد همه زیباییها و خوبیهای عینی و آرمانی خلقت باشد و تجلی خود خدا شود، تصریح کرد: رسیدن به این اهداف و قله های کمال انسانی صرفاً از مسیر و دروازه علم مقدور است، البته علم به معنای واقعی آن که اندیشه انسان را بارور، هویت حقیقی او را متبلور کرده و به او شناخت و معرفت بدهد، تا خود، هستی و مسیر رسیدن به خدا را بشناسد.

دکتر احمدی نژاد در توضیح اهمیت ایرانی بودن به عنوان وجه مشترک دوم حاضران در این مراسم خاطرنشان کرد: دلیل تأکید بنده بر این موضوع آن است که اگر قرار باشد، هر اتفاق مثبتی در آینده رخ دهد، مقدمه و بستر آن، اوج گرفتن و تعالی ایران است و همه ما باید برای اعتلا و پیشرفت ایران تلاش کنیم.

پیش از سخنان رییس جمهور تعدادی از نخبگان برگزیده المپیادهای علمی کشور در سخنانی تأکید کردند که نخبه پروری نباید صرفاً در برگزاری المپیادهای علمی خلاصه شده و باید در بطن نظام آموزشی و محتوای کتب درسی دنبال شود.

این دسته از نخبگان دانش آموزی کشور با تأکید بر اینکه باید تدابیری برای کوتاه شدن و تسریع طی مسیر نخبگی تا حضور در عرصه های صنعتی، تولیدی و خدماتی کشور اتخاذ شود، تصریح کردند که با وجود همه خصومتها و بدخواهی های دشمنان و ترور دانشمندان کشور، همه نخبگان ایرانی عهد کرده اند که راه و آرمان شهدای علمی کشور را با قدرت ادامه دهند.

در پایان این مراسم با حضور رییس جمهور از نخبگان، برگزیدگان و مدال آوران المپیادهای علمی دانش آموزی کشور در سالهای اخیر تجلیل به عمل آمد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.