دولت از نظرات اقتصاد‌دانان برای ساماندهی ارز استفاده کند

چکیده: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت برای کاهش التهاب ارز باید از نظر اقتصاد‌دانان بنام کشور استفاده کند، گفت: در حال حاضر برنامه‌های دولت طوری است که راه را برای مشارکت اقتصاددانان بسته است.

بهروز اخلاقی در مورد راهکارهای کاهش التهاب ارز بازار اظهار داشت: دولت باید از نظر اقتصاددانان بنام و معروف کشور استفاده کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: سالهاست که دولت تصمیم اقتصادی تأثیرگذاری نگرفته است و وقت دولت برای مسائل بیهوده و عبثی صرف می‌شود که نه تنها به حل مسائل کمک نمی‌کند بلکه به سرنوشت مملکت ضربه می‌زند.

اخلاقی تأکید کرد: برنامه‌های انحصاری دولت طوری است که راه‌ را برای مشارکت اقتصاددانان بنام کشور بسته است و آنها دخالتی نمی کنند و یا نگران دخالت خودشان هستند، در چنین وضعیتی نه تنها اقتصاددانان و حتی سیاستمداران هم مشارکت نمی‌کنند و اینها مسائلی است که باید ریشه‌ای حل شود.

وی همچنین گفت: دولت باید راه را برای حل مسائل باز کند و از تشنج‌های بین‌المللی بکاهد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌های دولت برای کنترل قیمت ارز در بازار کافی بوده است؟ گفت: مشکل اقتصادی کشور مربوط به سیاست‌های کلان است اگرچه در مورد مباحث اقتصاد خرد مانند ساماندهی واردات و واردکنندگان و نظارت بر قیمت کالاهای وارداتی و حمایت از تولید ملی نیز کاری انجام نشده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ریشه نوسان ارز در گذشته است و در صورتیکه این روشها اصلاح شود بازار ارز هم آرام آرام اصلاح خواهد شد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.